Mie

2006-02-08
21:04:05

"på vilken knapp öppnar man luckan ?! "
I den enkla men ändå väldigt svåra elektronik världen...telefonen ringer o ringer...

Samtal 1:
Mamma: - Mie, vilken kanal ska man ha på när man ska kolla på dvd:n ?
Jag: - Vet inte...kan inte me sånt krångel som pappa ha me ljud på en apparaten o bild på den andra...
Mamma: - Okej...kan vi kolla på din da ?
Jag: - Ja, gör de...mina apparater e inte så krångliga...

Samtal 2:
Mamma: - Du, Mie...vilken knapp trycker ja på om ja vill öppna luckan ?
Jag: - Men de e ju på eject...en symbol me ett streck o sen triangel som går uppåt...
Mamma: - Men vadå ja hittar inte de...på fjärrkontrollen eller ?
Jag: - Ja...men du kan trycka på dvd:n me...
Mamma: - Jaha...men vänta då ska ja se om ja hittar den...nej den finns inte...
Jag: - Jo...kolla till höger om displayen...
Mamma: - Ja men nu ser ja !

Samtal 3:
Mamma: - Ja...de e ja igen hur gör man så att de blir på svenska ?
Jag:- Men de e ju bara o välja där de står svenska...
Mamma: - Okej...men på vilken knapp gör ja de da ?
Jag: - Använd pilarna på fjärrkontrollen...står svenska upp trycker du på uppåt pilen... sen åt höger på höger pilen... fattar du ?
Mamma: - Nej, men vilka pilar...dom där nere ?
Jag: - Nej... dom som e runt en rund knapp...
Mamma: - Men ja hittar inte den...
Jag: - Men rör inga knappar...så startar ja filmen när ja kommer hem...

När ja kommer hem frågar mamma vilken knapp de va ja menade...inte för att ja vill oteknisk förklara någon...men de går inte o styra en dvd me en stereo fjärrkontroll...

Kommentar:

Great work! It very impressive. Your web site is helpful. All the best!

2009-04-08 @ 10:02:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: