Mie

2006-01-30
19:42:12

bilen,ja o mina passagerare...
idag ha de vatt köra bil dagen...ooo så kul :)

Mål 1: Va att köra till en kvarn i Nymölla...ja satt redo bakom ratten o Kasson satt redo me hela vägbeskrivningen i hjärnen...ooo va tryggt o bra de skulle bli...tills vi e i Nymölla...o va gör ja jo ja missar detta hus/kvarn som det står "Nymölla kvarn" eller något liknande på...

Linda ringer: -"Malin ni körde ju precis kvarnen" (Linda & Jeppe kör bakom oss)...
Kasson: - "Men Mie vi körde precis förbi kvarnen de ska va ett rött hus "
Jag: -"jaha men då vänder vi på nästa ställe..."

jag gör den grymmaste vändning rätt i en sidväg...värre får Jeppe när ja tar upp hela vägbredden...ojoj...

Kasson: - "Mie vi ska kolla efter ett rött hus !"
Jag:- "Här ?!" *blinkar*
Kasson: - "Nej, inte här de skulle va ett rött hus.."
Jag: - "Här?!" *blinkar*
Kasson: -"Nej inte här..."
Kasson: -"Nu, Mie här !"
Jag: -" Oj, ja missade de igen...vi kör o vänder på parkeringen där borta...ne men oj vi kom upp till kiosken...ja vänder här..."

Äntligen kom vi på plats efter lite vändningar o felblinkningar...


Mål2: Va att hämta syskonbarnen på skola/dagis...de gick helt fantastiskt...men sen när ja skulle köra tillbaka...o e på väg mot väjningspliktskorsningen...kommer stora blå/röda bussen...ooo ja tänker *på bilskolan stod de att man skulle stanna en bit innan korsningen för att släppa fram ett större fordon*...ja gör va ja lärt...men får ändå backa o backa lite till...o den sure busschaffören kunde inte ens tacka han ska ja aldrig hjälpa i trafiken mer !

Kommentarer:

Excellent site. It was pleasant to me.

2007-12-22 @ 22:46:52
#2: Asktomine

Enjoy your website very much. Good job!

2008-09-03 @ 09:02:44
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: