Mie

2006-06-20
18:49:40

hemma hos storebror modell yngst...
helt plötsligt o helt oväntat får storebror sej ett städryck...va händer ?! undrar vad de va för tabletter tandläkaren gav honom...de där me städning tillhör inte direkt till vanligheten...

han diskar till och med...de e nästan så ja blir orolig för min bror...denna kraftansträngning på en o samma dag...plötsligt men inte helt oväntat vill han ha hjälp o torka disken...

storebror: - hallåååå...hjälpa mej o torka disken !
jag: - nej vafö skulle jag göra de ?!
storebror: - men lägg av gör de !
jag: - nej jag tänker inte...
storebror: - men va inte så barnslig gör de nu...
jag: - nej jag e inte som mamma...de e inte min lägenhet o ja tänker inte städa åt dej...
storebror: - men ååååhhhh...

måttligt irreterad fortsätter han diska utan nån som torkar...jag frågar vad jag får för o torka hans disk ?!...han erbjuder sig att lära mej spela poker live alltså inte med datorn...på datorn ha ja ju faktiskt fått lära mej redan...de kan va skojigt värre :) går med på detta dåliga erbjudande...börjar torka en bunke...o ställer den torr på diskbänken...

storebror: - men du kan ju inte ställa den där !!!
jag: - men hur ska ja kunna veta vad dina saker ska stå ?!
storebror: - de e ju precis som hemma...alltså de ska stå som de gör hemma...
jag: - men detta da ?! (visar en sak som vi inte har hemma)
storebror: - hmm...då vet ja inte...*tänker* men ställ in de här i drickskåpet...

okej...till saken hör att grabben tror det eller ej bott hemifrån i 1½ år o inga förändringar på köksverktygen har gjorts...o vafö nu detta skåp kallas dricka skåp kan man ju undra...men förklaringen e den att det står en back med läsk längst ner i skåpet...mmm sån fantasi har min bror...


Kommentar:

Just Surfin.. Hello From Gold Coast Australia.. Well Done.

2009-06-24 @ 09:37:21
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: