Mie

2006-11-27
19:40:34

böter !
bara för att ja hade glömt att ja lånat böcker på biblioteket o kommer på de en vecka för sent då blir man böterfäld...herrejissus...förr i tiden...alltså sist ja lånade böcker fick man ju alltid påminnelse...men ja försökte va snällt ärlig så hon den där bibliotikaren bara kunde stryka ett streck över detta lilla misstag...

kommer in på biblioteket me böckerna i högsta hugg...får ju skynda mej ja "gratis" parkerade ju där ute...

- alltså jag tror jag e lite sen...blir de böter på sånt ?!
- hmm...ska kolla här...jajemen de blir de !

där ser man ärligheten lönar sej inte...lägg böckerna på disken o spring nästa gång...men eftersom biblioteket e ett sånt där gammalt ställe utan kortapparat så får ja helt enkelt va böterfäld tills nästa gång ja ska dit...men ja tror inte de blir nån nästa gång...ja vill ju ha en påminnelse som när ja ska till tandläkaren...dom skickar ju ett sms innan ja ska dit så ja inte glömmer bort de...de e skillnad på service de...o ändå går nog minst lika mycke av mina skattepengar till de där biblioteket...

men ja e inte den som e den...de e ju faktiskt mitt fel att ja lånade böckerna där från början !

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: