Mie

2006-11-23
21:54:11

kaffet blir inte billigare än så !

på jobbet, cafèt ni vet:

kommer de in en man ganska skabbig sådan...ha ni någon kaffegrädde ?!
nej, du e på ett cafè men här existerar bara mjölk i kaffet ! de e ingen ironi vi har verkligen ingen kaffegrädde...så går mannen...kommer tillbaka...o försöker pruta på kaffet...fungerar de ?!

- hur mycke kostar kaffet ?
- 15 kr
- men jag ha knappt inga pengar...kan jag få det för 10 kr ?
- nej det kostar 15 kr...
- men ni tar ju alla mina pengar !
- men det kostar 15 kr fortfaranade 15 kr för alla !
- ooo ni tar bara alla min pengar...vi e ju fattiga...men okej da !

räcker fram en 20-lapp...går bort till kaffet...var ha ni grädden ? vi ha fortfarande ingen grädde ju ! mjölk har vi...o ni här borde ju faktiskt ha grädde !

sånna här kunder av denna sorten e sällsynta o bra e väl de...för man orkar ju inte med sånna människor...de e ju inte människan i kassan som bestämmer priser...o vafö handlar man kaffe för sina sista pengar ?! ibland vill man bara va otrevlig tillbaka...de finns ju faktiskt andra ställen om de inte passar elle kan man ju koka sitt eget kaffe...

praoeleven efter någon timme..."men vafö skulle han köpa kaffe för sina pengar om han inte hade några ?! " ibland e man snabbtänkt o ibland inte...


Kommentarer:
#1: http://malle87.blogg.se

men ja håller med mannen.. dåligt fik utan grädde. de e ju många som vill ha de i kaffet. :P

2006-11-23 @ 23:06:02
#2: Anonym

Jag håller med Anonym

2006-11-24 @ 18:31:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: