Mie

2006-09-16
21:27:54

kl:5.20...o de betyder poliskontroll...
...just precis...man kan inte ens köra lugnt en morron som denna...nej nej...va e de man ser där borta nånstans i mörkret...ser ut som nått som hoppar upp o ner kunde lika gärna vatt en älg...så därför blinkar ja lite me hellysena för att på nått sett försöka få fram va de där som lyser e...kommer närmare ojoj...de va ju fabro blå som stod där o viftade som aldrig förr...snällt får man helt enkelt blinka in...o eftersom ja numera e lite rutinerad på de där me poliskontroll...så stänger ja av bilen me en gång...de ska inte upprepas samma misstag som förra gången...ja ska försöka va en skärpt människa för en gång skull...i alla fall försöka dölja min nervositet framför fabro blå...han ber om mitt körkort...självklart får han kolla på de...o sen säger han för nykterhetsen så får ja blåsa...o vafö inte...här blåsdes de me full andtag...ja ha ju nu fått veta att den inte sprängs...blåser o de tutar antagligen som de ska för han kommentarar inte på nåt negativt sett...han frågar om de e min bil...ser ja inte ut som en halvt som halvt arbetslös elle ?! klart de inte va min bil...så ja berättar att de e min pappas bil...han verka tycka att de låter normalt så han ber mej köra försiktigt...

...nästa gång då kommer inte ja bli nån enkel stoppare...nej nej...eftersom han inte förklarat de mer ingående hur detta alkotest fungerar så måste ja ju kolla upp de...hur vet man att dom byter ut de där man blåser i egentligen...tänk om de vatt nått gammalt snusk som blåst i den före en...otäckt ! o displayen ha ja ju inte ens fått kolla på även de ska de bli ändring på...

så fabror blå imorron samma tid, samma plats elle ?!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: