Mie

2007-04-11
21:06:03

på en bank nära mej
efter jobbdagen tänkte ja se över mina möjligheter till visa-kort o allmänt pensionsparande...skriv upp o plinga till de e vuxenpoäng de där ! ja tar en kö-lapp...tjena hejsan o goddag de där me kö verkar ju va lite av min grej dagen till ära nemen vafö inte få nummer 399...när de börjar på 380...men va tusan ja ha ju nästan all tid i min värld...men eftersom dessa bankmänniskor verkar va lite mer effektiva än i karlshamn så går de ju undan...kommer till en tanta...

- ja vill fixa visa-kort !
- ee okej...ha du fast inkomst ?!
- jepp...ja vet att du tror att ja går i skolan men ja e gammal nog o gå på systemet...
- va tjänar du i månaden på ett ungefär ?!
- hmm...alltså ja vet inte riktigt...olika mest hela tiden !

hon kommer fram till att ja i alla fall tjänar mer än 100 000 på ett år...vadå skulle ja inte fått visa annars...nej de verkar ju inte så ! att jag alltid ska kollas utan o innan...men nej tydligen kan ja inte få ett visa här i alla fall...fristående banker ni vet ! ska ja flytta mina konton till skåne ?! hmm...

bankkvinnan: - men alltså ha du mycke i karlshamn !?
jag: - ja alltså min familj o så bor ju där...
bankkvinnan: - haha men alltså nej ja menar konton...internetbank...
jag: - jaja allt sånt har ja ju där me !

visa-kortet får ja inte men de redigerar ja upp me ett enkelt samtal när ja kommer hem...så inom 3 dagar ska ja me styla för johanna o louise...ja e lika vuxen som ni ! per telefon kunde man göra de utan nårra kreditupplysningar...mycke lustigt ja skulle ju kunna ändra vilkens kort ja skulle velat ju !

o så över till min nästa extremt extremt vuxnagrej...pensionssparande...märk väl i min ålder av 20 o ja tänker redan på en framtid me en flashig rullator ! ett orange kuvert ha befunnit sej i min brevlåda tydligen ska nått annat vuxet me gjort de...men chansen finns att ja trott de va reklam elle nått annat slängbart men kvinnan skulle fixa ett nytt o ja bokade ett möte ! pling o ring för tusan ett möte o inte vilket möte som helst ett pensionsmöte ! frågan e om man kommer högre upp än så här ?!

jag vill ha den där extra guldkanten på tillvaron när mina tänder börjar ramla ut !

Kommentarer:
#1: Cilla.

bankkvinnan: - men alltså ha du mycke i karlshamn !?
jag: - ja alltså min familj o så bor ju där...
bankkvinnan: - haha men alltså nej ja menar konton...internetbank...
jag: - jaja allt sånt har ja ju där me !

Vilken jäkla skön kommentar, sådär vilsen och "dum". :-) Jag får kramp i magen av allt skrattande.

2007-04-12 @ 20:21:01
#2: mie

men faktiskt de va ju inte helt enkelt o förstå :)

2007-04-12 @ 21:28:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: