Mie

2007-04-11
21:35:42

RIP fisk-Svea !
kommer hem efter bankärende o jobb...o eftersom mina fishes e viktiga varelse i mitt place...såklart ska dom få tänd lampa o food innan ens jackan åkt av ! men va e de för nån skräckig syn ja får se ?! inte för de va helt oberäknat men svea min gamla mördare ligger där helt livlös o guppar på ytan...oo nej men ändå hon ha ju vatt lite dålig på senaste...ja tycker de e allmänt läskigt o lägger henne i en plastmugg o lägger aluminiumfolie uppe på...mest för att ja inte vill att en död fisk ska stirra på mej levande människa...hon får stå i hallen o vänta tills begravningen...ja berättar den sorgsna nyheten för louise mitt moraliska stöd i denna stund ! de blir begravning senare på aftonen...

me svea i en mugg o korset som louise tillverkat av egen kraft...fint som inget annat kors ! vi satsar på en begravningsplats precis vid balkongen...gräver ett hål me bara händerna...lägger ner svea...tar en bit folie som en kista ! när hålet e täckt o svea e begraven kommer vi ju på att de e ju en riktigt kyrkogård precis på andra sidan gatan...ska man eller ska man inte ?! jo klart man ska vi får gräva upp svea igen...nej vi tar inte i henne...hon hamnar direkt från jorden o in i muggen...vi glömde lägga folie under henne så hon e lite jordig när hon kommer upp...me svea i muggen o korset i handen letar vi upp ingången till kyrkogården...hittar en lämplig begravning inte mitt i lite utanför...vi gör en ny cermoni o denna gången glömmer vi inte foliet under henne...de va en mycke fin begravning av vår kära lilla mördare även fast de blev uppgrävning o grejer...tack för de moraliska präst-stödet louise ! ingen riktig begravning utan prälle...



Kommentarer:
#1: Cilla

Din fisk skulle man va, eller inte...??!!!

2007-04-12 @ 20:25:41
#2: mie

klart man skulle den värdiga begravningen skojar man inte bort :P

2007-04-12 @ 21:14:34
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: