Mie

2007-12-25
13:05:25

julafton- inte samma sak som när man va liten !
igår va de va det alltså den årliga julafton...jag började fira denna dag på mitt fantasi...en erfarenhet jag aldrig haft sen förut...julafton har alltid vatt en ledighetsdag o kommer förhoppningsvis o förbli i framtiden oxå ! för jag säger en gång o man ska aldrig säga aldrig men nästa år vill jag inte ! jag vet inte om de e jag som inte firar en traditions enlig jul...beställningar upp över öronen va väl lugnt...men va komma alla dessa människor som fyllde hela fantasi ifrån...de skulle va lunch de skulle va baggar...jag fattar inte vill ni inte va hemma o umgås med familjen som alla andra ?! jag va måttligt trött på alla dessa kunder !man ska ju vilja ha kunder men inte en dag som julafton då vill man bara sluta jobba...

efter att alla beställningar va ute...tårtan som hängde på fel datum va gjord o alla gojja ja spillde ut på golvet va städat då va de jag o elin som slutade mitt mål va 14,01 sprack till 14,17...de e så de e o de e mamma som hämtar mej o vi åker vidare mot kapellgatan för att senare ta oss till karlshamn !

jag försöker fixa ett mass sms till alla nära o kära...men telefonen e inte lika villig som jag för detta...så de e ja som får skicka en och en :) GOD JUL ALLIHOPA !

anländer till karlshamn o då va de bara o komma till ett julfirande...de va tomte de va julbord o de va spel ! men jag kan inte få in denna känsla som man hade förut...egentligen e inte julafton nått speciellt ! som min fäjzt vän cilla skriver "idag e de barnens dag imorron e de min !"

de va denna julen de ! summa av kardemumma tackar jag för julklapparna och ser fram emot kvällens festligheter o en nyårsafton att fira sen e de blicken som sträcker sig över 2008 !

i februari - usa me helle ! vi ska träffa louise o klättra på frihetsgudinnan !
i sommar - hultsfred me emma :) vi kommer va skabbiga i 3 dagar fy tusan ! 

Kommentar:

just started reborning and just hooked on as much info as poss; thank you

2009-09-15 @ 09:27:44
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: