Mie

2007-12-24
00:01:16

lilla julafton
o den firas som om de vore självaste julafton !

träffar mina kids...saknat er mer än jag visste märkte jag...sötungarna de e mycke lek o mycke spex ! lill-killen kan säga mie o ja blir överlyckliga mitt hjärta bankar för er mina små kottar...mycke julklappar till kidsen för visst ha dom vatt snälla...ätit upp sin mat o vatt allmänt söta !

"mie jag ska äta upp allt de här...de e för att tomten ska se de..."

bella: - jag satte ut mjölk o pepparkakor till tomten...
mie: - aha åt han upp de ?!
bella: - ja o vet du vet du ?!?!? han hade lämnat alla julklapparna under granen me på natten när vi sov...
mie: - oj orkade han bära alla dom ?!
bella: - hmm...nja elle ja vet inte !
mie: - kanske han hade nissarna som hjälpte han !
bella: - ja de hade han !
mie: - men hur kunde han se när de va natt o så mörkt...
bella: - *funderar* alltså han måste haft en ficklampa med sig !

för visst existerar inte lyktor för kottar födda på 2000-talet...inte heller skulle de funka om man inte kunde se fottot man tagit direkt efteråt..."titttta titttta"...

mamma o hela familjen kör dottern tillbaka till skåne...egentligen skulle jag tagit mej hit på egen hand o kört tillbaka imorron men eftersom ja e en trött själ o inte mamma vill ha på sitt samvete om ja skulle råka somna, krocka o dö...så tänkte hon att de e lika bra hon kör ! jag tackar så mycke för i ärlighetens namn vet jag faktiskt inte riktigt hur denna hemfärd skulle gått annars...sömnen har ju slagit in förr

nehe imorron stundar självaste julafton elle ja ser o tar en blick på klockan den e 00,00 ! de e julafton o om 6 timmar e de ja som e på fantasi o lämnar ut bröd o lussekatter...

god jul mina vänner...o alla andra !

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: