Mie

2007-12-09
22:10:46

usa nästa...men ja kommer sakna dej mer än mycke bara för att du e du !
denna dagen ville ja egentligen att den skulle komma o de ha gått tokfort alltså ! 42 dagar kvar känns som igår...

men jag e glad att ja vatt me på resan till resan lixom...lund de va som starten på när de skulle bli på riktigt riktigt ! där hamnar vi o tror att vi e interliggenta som alltid på ett helt normalt stadsbibliotek o vi tror vi e på univeristetet...men som vanligt hittar vi i slutänden...bara för att vi e vi ! 8 av 10 i engelska vissa e interliggentare än andra...missar tåget hem me 2 minuter men de e så de kan va ! då sätter man sig på en bänk me en varsin tidning !

du grejar me dina papper till 1000 o allt blir klart egentligen innan man hinner reagera...lite vajsens me familjer men så helt plötsligt en familj...en som säkerligen e kanon...eller de e den så e de bara !

dax för visum...självklart vill jag följa med ! de står stockholm för ögonen...o inte vill man släppa ett litet barn i en stor stad alldeles ensamt ! svar nej...men när de e mycke i hjärnan kan de bli lite förvirrat me biljetter...men som vanligt löser de sig...ja menar vi jobbar ju på fantasi ! efter en dag på jobbet e de du o ja som tar tåget till stockholm...lite förseningar här o där...de handlas käk i bistro de va ju höjdpunkten på resan även fast utbudet inte va de bästa...de e film o de e sömn...eller bara helt vanlig kvalitetstid ! vi hamnar i ett snöigt stockholm...utforskar staden o som du o ja i ett nötskal e ju självklart sysset ett projekt i varje stad vi hamnar i...natten tillbringas i den uber moderna studentlägenheten...de e stress i stockholm...alla mest bara springer...tunnelbana hit o tunnelbana dit...o så en buss till ambasaden...o eftersom ja inte alltid klassas som vuxen förstår ja inte bättre än att ha väst o tunna skor när vi ska stå utanför en säkerhetsutrustad ambasad som heter duga...okej ja håller på o för frysa de gör säkert du me men ja e klen o får ta en buss in till city...visumet fixas o vi utforskar stockholm...i jakt på tunnelbanan som ska ta oss in till city märker vi att vi råkat hamna i city av misstag...ännu ett klockrent projekt från vår sida ! biljettkrånglet gör att de e du som får va kvar ensam o utforska stockholm medan ja sätter mej på tåget back till skåne...

de ha vatt avskedsfest o de ha vatt planering ! o nu e de verklighet att du åker...

man kan ha många vänner...men vissa kommer man nämre...du e en sån vän en riktig ! gången du o emma tog hand om mej som en fågelunge...visst åkte ja in i väggen men ja menar lite huvudvärk får man ta...man kan ju alltid skylla på alkoholen...road-tripen...astikvällarna...film-sovkvällarna...festerna...o allt allt de andra som betyder !

de e du som lärt mig att en hermafrodit e en 2-könig...de va du som visade mej dubbel-toan på banken...de va du som klippte min lugg...de e du som försökt lära mej böjelserna på dom flesta ord...de va du som visade mej att de va inte läskig o sola i solarie...de e ditt nummer man ser på nummerpresentatören o blir glad...

men nu e de du som tar steget som inte alla vågar...jag kommer sakna dej louise ! min inneboende...vårdnadshavare...en bästa vän...tack för att du e du...o tack för allt de andra som du gjort...för du ska veta att du gjort mycke...mycke som jag uppskattar o som betyder !

f-n va ja kommer sakna dej...ooo just nu känns de jobbigt...jag vill inte att de ska va sista sista !




image1009

Kommentarer:
#1: Simon

Fint skrivet.. Ett år går fort, bit ihop Marie. Rätt som de e så är Louise hemma igen o ber dig om den där extranyckeln igen ;D

2007-12-09 @ 23:35:00
#2: jag igen

marie, jag kommer hem igen. de kommer vara jobbigt nu i borjan, men de finns fler manniskor for dig- och sa har du bertil! jag saknar dig ocksa min fagelunge, men de kommer o bli battre. du kommer ju snart ocksa!!!

2007-12-11 @ 12:36:49
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: