Mie

2007-02-28
21:01:59

i strävan efter vuxenpoäng
när man väl har bestämt sej för att jo visa-kort e nog ändå på sin plats...snart fylld en ålder av 20 år kan ja inte handla me ett platt maestrokort...nej de va på tiden att ja rycker upp mej o skaffar ett visakort...

johanna e inte bara min träningspolare...arbetspolare hon e även min hjälp på banken...de va tusan mycke folk o då snackar vi 20 nummer framåt...okej men de e ju bara o vänta de e ju en naturlig process väntan ! visakort e ju klart o bestämt att ja ska ha innan vi ens stegar in på banken...men så pensionsparning de ska ju me va en viktig del av livet...så visst samla in så mycke frågor som möjligt...tillslut blir de äntligen nummer 213...vi kommer till den ända grabben på hela banken...ja förklarar att ett visa kort de e de ja söker...men att ja ha mina rötter i karlshamn o dom brukar inte va så samarbetsvilliga en såndär fristående bank...han tänker i alla fall ge de ett försök o ringa till min bank i karlshamn men dom svarar inte o han tycker inte att han har tid o vänta de tycker inte ja heller att han hade...okej accepterat inget visakort idag...men pensionsparning da ?! han förklarar att då ska man gå till en rådgivare...aha ! men så undrar han om vi vill pensionspara...hmm inte vet jag...borde man göra de när man 19-20 frågar ja grabben...ja förstår inte riktigt men antagligen behöver man inte de...för han  själv va ju 26 o han pensionsparade inte...de verkar som att han tror på ett liv på banken i hela sin livstid...så nej inte mycke vuxenuträttningar idag...bara 2 försök på vägen...

Kommentarer:
#1: Bumlan

Hahahhahah! Jag är visst den enda med svart visa kort;) men varför fick du ine hjälp i fördisken? O va har din gamla bank med detta att göra? hmmm? kommer inom idag.

2007-03-01 @ 09:59:58
#2: mie

dom e så privata i karlshamn så dom vill inte släppa in nån annan främlingsbank...ja får helt enkelt ta tag i detta problem i karlshamn !

2007-03-01 @ 12:08:38
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: