Mie

2007-02-28
20:51:06

på friskis
yes nu e de gjort ja e tränad...o förut va ja otränad för detta tog verkligen andningen ur mej...de va värre än förra gången...ja hoppade runt som en annan gummiboll...ja o johanna hade inte ens en bil i tankarna vi gick till friskis o vi gick därifrån o inom vårt lokala maxi...de va dax för johanna o bli vuxen o skaffa ica-kort men hon e lite interliggentare o ta hem o läser igenom va de e hon blir indragen i...inte som jag bara hoppar på de för ja tycker de verkar bra...

o så lite utskämdhet e ju nått som tillhör min natur...

på friskis i omklädningsrummet:
kommer in en tant på kanske 40+...japp ja bedömmer henne till den åldersgruppen...hon hade visst sina saker precis bredvid oss...som om vi ska behöva trängas i detta stora omklädningsrum...hon hälsar glatt...o ja tänker hmm de va ju en glad figur o hälsar tillbaka...kollar på min lapp...de står nummer 10...ja berättar för johanna vilket nummer jag har förstår inte riktigt...men johanna förklarar att de e ju så många som ha anmält sej...oj e vi bara så lite idag...men ååå de ha ju kommit nya människor sen du kom...den glada filuren skrattar...johanna skrattar...ja accepterar...utanför omklädnignsrummet förklarar johanna att den glada figuren va ju ledaren...oops ! att ja inte kan verka anständig nångång...mitt i passet kändes de som att man va på nått gudsmöte...hon sprang runt o såg allmänt läskig ut...precis som hon va jesus själv o vi va hennes sektmedlemmar...

på maxi i kassan:
eftersom detta maxi e så modernt så att man väger sin frukt o får ut en lapp me streckod o pris...så tycker ja de e kul o trycka ut lite sånna lappar när ja handlar frukt...o så idag äppel stod de på träningsmenyn...jamen hmm detta kanske kan va ett royal äpple...chansar för att ja tycker de verkar bra...kommer fram till kassan...

kassamänniska: - men detta e ju inget royal äpple...(precis som om hon va proffs på äpplen man kan ju inte se nån  skillnad...)
jag: - hmm...okej hur vet ja va som e rätt äpple ?!
kassamänniska: - de får man se när man trycker på skärmen...o förresten behöver inte du trycka ut sånna lappar om du inte självscannar...
jag: - nehe...men om ja självscannar då ?! va händer om ja väljer fel äpple ?
kassamänniska: - de ser man annars blir de ju fel i systemet !

men för herrejissus inte nog me att man ska veta mycke så ska man veta vad olika äpplen heter...ibland kan de till o me va invecklat o handla ! de e därför handling me ica-kort vuxenkategoriseras...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: