Mie

2007-01-14
20:22:48

bowling...3-rätters o så mycke trött !
igår...dagen som gjorde mej lite mer stressad än vanligt...

6-15...de e då ja befinner mej på jobbet...de e lugna gatan...känns ju mer än kalasbra ! herrejissus va de blåser...kunde ju va glad att ja ens kom utanför dörren helt enkelt...en kraftmatch att trycka upp dörren...o en andningskamp att gå...ögonen kände att de va en tråkig stund så dom behövde gråta lite...e inte de sådär lagom störigt när dom vill de...

slutar jobbet helt enkelt...hem duscha...bädda sängen såklart ja försöker ju ta mitt vuxna ansvar när ja ska ha människor oss mej...nästan hela jobbstyrkan kommer...trevligt som tusan...o så måste ja ju tacka för den kalassnygga karaffen ! o så lite chilinötter o kryddor e aldrig fel :) så snälla o roliga helt enkelt !

o sen dax för bowling...mitt lokalsinne i kristianstad = noll...så tur de finns andra som har koll...vi får bilskjuts dit...de skulle tydligen va hur långt som helst o gå...framme i bowlingen me klotet upphittat skorna på tassarna...o motspelarna redo...ja kan ju inte säg annat än att ja e sämst på de där...men man går ju aldrig utan kunskap...lär mej den riktiga bowlinghållningen...efter en timme e de lagbyte...ligger nog sämst där oxå...o så e min motspelare på damrummet så man får ju hjälpa till o skjuta lite...men vafö inte lyckas få in 50% av min strike på hennes omgång...ibland så ha man helt enkelt lite otur...men min bana lutade mest åt höger...de måste vatt så !

3-rätters stod på menyn...på rekordtid 1 timme elle nått o vi e matklara o uppätna...de stog upp över öronen o lite till...

förrätt: toast ala skagen; en macka med skagenröra helt enkelt...skagenröran sjönk ner även fast röror inte e min starka sida...mackan den va god !

va heter de middagsrätt ?!: fläskfilè, sås o ugnpotatisar: fläskfilè ha aldrig vatt min starka sida...så de lämnas orört...men potatisen däremot de va riktiga höjdare...salt o potatis de e mer min starka sida...

efterrätt: glass me hallon: redan för mätt för att åka slinka ner...herrejissus all denna mat inom en timme...

sällskapet va trevligt...maten va go i alla fall de mesta för en gourme som mej...

vi bestämde oss för att jo vi kanske skulle åka in till city istället...som sagt 19 år e ju mitt leg...men 23-års gräns trampas de in på...de kan vi tacka cheferna o kollegan för...dom som e lite äldre men inte för gamla...får värsta strålsynen ner på golvet...100 kr rikare blir jag...så en kvart innan stängning ramlar vi ut...emma hittar dit hon ska...vi andra hittar till nån pastavagn...festis intas...louise åker hem...ja o johanna fastnar helt enkelt...efter att ha vatt där ett tag så upptäcks helt plötsligt nån som lagt en pizza precis jämte där vi satt...otäckt som tusan...vi vandrar hem...



min plan va att när klockan närmat sej 2.30-3.00 o ja skulle va på jobbet 3 timmar senare...ja ha ju innan funderat på hur de kan va o va uppe länge på en o samma gång...så vafö inte passa på...de e ju jobbigt o vakna om man ändå inte får sova...men nej mina ögon höll inte me mej...men en timmes sömn hanns me...tur att de inte bara va ja som va mer död än levande på jobbet ida...vi kunde va trötta tillsammans istället...så en jobbdag på 6-15...o ja e mer övertrött än någonsin...men en eftermiddassömn på 3 timmar tas in...bekräftat de e inget bra o va uppe hela natten o jobba i 9 timmar...man e rätt trött då...har ja mej själv o skylla ?! Jajemen men ja försöker lära mej av mina misstag !

Kommentarer:
#1: Dewdrop

varmrätt heter det =) hehe.. fläskfilé som e såååå gott! men du kör på salt å potatis? hehe. du e ju kul du! får komma till dig på nån filmkväll eller nåt =) hehe!

2007-01-17 @ 11:09:39
#2: mie

haha tack de va ordet ja sökte :P ibland du vet black out...absolut filmkväll de tummar vi på !

2007-01-17 @ 16:48:01
#3: Teoemma

Wonderful site. Please continue this great public service.

2009-09-10 @ 08:43:24
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: