Mie

2007-07-12
20:50:59

de blir aldrig som man tänkt sig !
igår va de onsdag...en planerad glidardag från min sida ! en början på 4.45 o ett slut på 11.00 ibland gör man sig sådär extra bekväm...inte nog me glideri utan iväg på roadtrip me fantasigirlsen va även i planerna...men dagen e aningens mysko...de e som helvetet lyser över oss...redan morronen e konstig kollegan från bageriet berättar att hon aldrig tittar i tidningen men så just denna morgonen öppnar hon den...o ser dödsannons på en gammal vän...varför just denna morronen varför tittade hon just i tidningen då ?! de e som om de e förbestämt...döden e så nära oss hela tiden...hon hade bara vatt ute på en vanlig lördagspromenix och ett blodkärl brast i hjärnan...sjukt de e så sjukt ! senare ringer vännen o berättar att morfarn håller på o kola...de e så hemskt !

de kan vända bara på en sekund...hela världen kan rasa på bara nån sekund ! som dagen då farfar dog...de måste vatt nån mening med att just jag skulle födas exakt 14 år innan hans dödsdag ! varför just på en födelsedag ?! 6 år tiden e långt borta...alltså 11 år sen cancern tog farmor...men tur man inte va senil på den tiden o kommer ihåg...som den gången på lekis när jag bad farfar stå bakom soptunnan o vänta på mej...mest för att ja inte ville att nån skulle se att jag blev hämtad ! mycke e borta men dom lite knäppa sakerna glömmer man inte bort...många frågor många tankar man bara kan sitta i sin egen dimma o fundera på...

men allt e förbestämt...döden e skriven ! man vill bara inte veta när de kommer ske...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: