Mie

2007-06-09
23:43:31

som ett meddelande från tvättstugan på en torsdagskväll !

En hektisk dag i ett barns liv !

 

Sovmorronen som skulle uppstå efter mannaminnes tiders uteblivna sovmorronar...gjorde ju självklart att jag den människa jag e går ju inte o lägger mej utan de e nattliv som ska uppmärksammas så efter att ögonen börjat sacka efter när bilder skulle sparas i mappar  va de helt enkelt bara att lägga ner...good night o hej klockan 02.00 o en väckning på 9.02 fanns i min LG ! efter bara 3 timmar så...

 

...nu e de nån som ringer??

 

De e mitt jobb som ringer när klockan e 5.05...eftersom jag som vanligt inte ha nån koll på tid när ja vaknar så den obligatoriska frågan...har jag försovit mej ?! nej nej självklart hade ja inte försovit mej men de va sjukling på jobbet...stackars therese ! självklart kommer ja o jobbar ! så när klockan slår 5.20 e ja instämplad o klar... en mycke imponerande tid vill jag själv säga...min vän louise jobbar o sliter redan när ja anländer vi jobbar o jobbar mest o de går kalas ! massa tårtor...efter massa krångel fram o tillbaka hitan o ditan...fixar de sej för ett tag i alla fall ! ja o louise glider ut i city...tar en lunch...träffar johanna o hennes mamma massa trevligt ! lite förberedande inför dagens dag tomorrow !

 

Back to work again o en instämpling på 15.15...massa röror...smörgåstårtor o allt allt allt...bilder skrivs ut...när stängning e gjord o klockan e 18.30...e de dekorering av smörgåstårtor o massa bilder ska skrivas ut...ja e i ett övertrött tillstånd o tycker de mesta e allmänt kul ! smörgåstårtorna done ! o dags för bilder massa massa o ännu mera bilder...21.45 stämplas de ut inte för att ja va klar...mest för att tvättstugan låser dörren 22.00 en liten springtur hem o ner i tvätten me datorn i högsta hugg ! så nu sitter man här o blinkar hårt...huvudet behöver en hjärnlig sömnutömning...första omgången maskin färdig om 16 minuter ser jag...de ser jag fram emot för då e de bara 2 maskiner till !

 

Sömn i natt e ju som en dröm ! jobbet börjar ju trots allt 4.45...inget o verkligen inget får glömmas till jobbet imon...för efter jobb till 15 imon då e de direkt till massa studentfirande !

 

När mie kommer upp till placet ska fiskarna få mat...mie ska duscha o fixa me allt som måste fixas me imon...all sömn e värd lite ! o även fast de blir lite så tror ja på de...

 

För imon då då o då ska de bli stressigt på jobbet o en j-vla massa spring hit o dit fram o tillbaka efter tårtor när klockan slår 15...då vill jag att hjärnan ska släppa jobbet så att de bara kan bli kul o ingen mer stress vi kommer stå där o stå ja o johanna ! vänta på att emma o louise ska springa ut...de e the big day för dom tomorrow !

 

För tusan ja längtar tillbaka till min barndom ! de va då ja me fick ta studenten ! ett helt år ha gått...shit alas fritt ett snabbt men väldigt väldigt annorlunda år...

 

Efter studenten va de ju jobb hela sommaren i tokperioder hit o dit...helgjobb...de va besök på arbetsförmedlingen de va på den tiden man va arbetslös...gled omkring o gjorde inte för mycke...de skulle bli praktik på ett fotoföretag dagen efter får ja fast anställning på ett fantasi...praktiken dissas ! lägenhetsletande blir i full gång...efter en månad bor ja i egen lägenhet ! yes 2006-2007 e verkligen händelsen år :)

 

Nej nu nog me ordbajseri för ikväll ! over and out !


Kommentar:

Great idea make it site. Thank you.

2009-02-13 @ 13:34:10
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: