Mie

2007-03-30
17:19:29

blåbär stora som oliver
köttfärspajsmannen tågar i vanlig ordning in...de e ju fredag ! hmm...men mycke förvirrande sätter han sej i de andra rummet...va e på tok...jojo såklart hans vanliga plats e ju upptagen...

köttfärsmannen: - hej !
jag: - hej ! ska de va lite köttfärspaj idag ?!
köttfärsmannen: - aaa !
jag: - ingen dressing...grov bulle ?!
köttfärsmannen: - jaja så e de...ha ni inga semlor idag ?!
jag: - nej dom slutade vi med förra veckan...
köttfärsmannen kommer i ett nytt dilemma dock inte lika stort som när köttfärspajen e slut !
köttfärsmannen: - hmm...va e de där ?! pekar på kladdkaka...
jag:  - ja alltså de e ju...
köttfärsmannen: - choklad ?!
jag: - aa de kan man ju säga...orka inte lägga ut nån lång förklaring...han e ju seg tänkt o de skulle tagit hela eftermiddan...
köttfärsmannen: - okej nej men ja tar princessbakelse...
jag: - okej...lägger upp en bakelese...
köttfärsmannen kollar på bordet som han brukar sitta vid...
köttfärsmannen: - aa alltså de e ju nån som sitter där idag...ja får sitta där borta så länge...oo du jag vill inte ha blåbären till pajen...
jag: - va ?! blåbären ?! haha aha du menar oliverna !

man får inte skratta åt kunderna bara med dom...men i köttfärsmannens fall kan ja inte hjälpa de...

inte nog me köttfärsmannen idag...en mycke underlig tant i morse...gick runt o va allmänt skum ställer sej o tittar på citronerna vi har i en skål mest för trevnad...efter nån minut utbrister hon...

- man skulle inte kunnda få köpa sej en sån...alltså den underligga blicken kan få vem som helst att börja undra...jo klart tanten får köpa sej en citron...inget illa mot stammisar men henne har ja ogärna som en !

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: