Mie

2007-03-30
17:32:01

call4you
lätträknat att dom just väljer ut mej o ringa till...lätt o lura !

- hej jag ringer från norsk hydro ! jaja visst eller hur ja vet du ringer från ett call4you center men tro att du kan lura mej...så att ja ska tro att du e från dom stora ställen...
- hej hej ! jahaja...
börjar snacka nått om el...ja förklarar att ja inte e så insatt o bara betalar...
- jahaja men de e så de brukar va o just ni som gör så förlorar antagligen massa pengar...men om du tecknar just detta för de e billigare än de du har...
- hmm...aha okej...vadå va kostar de ja har nu ?!
- men de vet ja inte...mellan 50-70 öre...
- aha okej o va kostar de du snackar om ?!
- 30 öre...o om du ändå tecknar elen så kan du på samma gång få teckna ett bensinkort...e de nått du e intresserad av ?!
- eee nej ja ha ju inte ens någon bil...
- nehnej men då strunar vi i de !
- hmm aaa !

han berättar om sitt elbolagsgrej som han e sådär skrifligt påläst om...precis som om han inte förstod va de va han egentligen snackade om...utan bara mest snackade som när man pluggade till ett prov...okej jag blir säkert lurad men han säger ju att de nya grejen va billigare så ja helt enkelt gick på de o tackade ja !
- aha men då behöver ja ditt personnummer...
- 870324...----
- jaha ja då ha du ju precis haft födelsedag o e vädur precis som jag !
- jasså du me vädur ?! när fyller du år ?!
- den 22 mars
- jaha ja då ha ju du me precis fyllt år
- ja de stämmer...fick du nått fint på din födelsedag...
- jaja de får man alltid !
va tusan tror han att ja ska berätta min fortsatta livshistoria oxå ?!

han tackar o önskar mej en trevlig helg o ja gör dë samma...grejen e den att ja tror de kanske max e 5 sånna som ringt till mej o 2 av dom gångerna ha ja tackat ja...förra gången mobilen o denna gången elgrejen...jaja de måste ju va lönande o ringa till mej...men man får ju tänka så att ja gjorde samtidigt dagens gärning o gav han en ja-sägare...de e ju sånna som mej han tjänar dom stora stålarna på...vi kan kalla de en försenad födelsedagspresent !

Kommentarer:
#1: Mari

Så när jag helt enkelt har en massa bra-å-ha-grejer som ligger å skräpar här hemma å inser att det är dags för en utrensning.. Då är det dig man ringer för du tackar ja om jag har en bra anledning till varför du behöver just mina gamla grejs? :-D Mycket bra Mie ;-)

2007-03-30 @ 21:16:52
#2: Dewdrop

ordna Nix för tusan så du inte går på mer saker.. hehe =) skriv i min blogg om du vill ha numret.. =D

2007-04-04 @ 14:33:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: