Mie

2007-03-23
00:41:56

dagens kunder
dagens kulturella kund:
vill beställa tårta o eftersom text på tårtan numera e ett naturligt inslag i vår värld så ska väl de gå ur vägen...men när de kommer till andra språk...visst engelska skulle vi väl kunna klämma till me men när de hela ska skrivas på arabiska me arabiska bokstäver kan de ju bli aningens knepigt...ja förklarar att nej de blir nog avancerat...hmm okej tjejen ändrar texten till nått annat på arabiska...alltså de e just de som e grejen att arabiska e kanske de som e de svåra förklarar jag...hmm okej...ååå va ska vi då skriva ?! efter mycke om o men..."grattis till min mamma !" okej så kan man ju me formulera sej !

dagens trevligaste tant:
efter stamkundstanten "jag ska bara ha en liten kaka" " elle ja ska bara köpa en bakelse till min granne" ja alltså den tantkunden...kommer fram efter att den lilla kakan e uppäten...

- alltså ja måste bara säga de till dej...du e alltid så rar o gullig när du expiderar !

de får man leva på när dom lite jobbigare kunderna inte uppskattar jobbet lika mycke !

dagens grannkund:
står i kassan me en kund då tjejen från restaurangen i samma byggnad kommer in...hon börjar flina...hmm tänker ja...fortsätter o hjälpa klart min kund...hennes tur...

- va alltså jobbar du här ?!
shit funderar så de riktigt går runt i hjärnverksamheten...hmm ha ja träffat dej ? borde ja veta vem du e ?
- hehe aaa !
- haha alltså de e ju så kul ! först bor vi i samma hus o sen jobbar vi i samma hus !
poletten ramlar ner...
- aha haha de va ju du me tvätten igår !
- jaja visst !

tusan va sånt e jobbigt när man inte känner igen människan o får verkligen inte ihop de heller...men verkligen lustigt att vi inte träffats innan...o så igår i tvätten o idag på jobbet...ibland e de lustigt bara !

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: