Mie

2007-03-29
21:32:09

o så kom brevbäraren
på jobbet...såklart allt lite knäppt händer ju där...

postmannen en grabb på 20 år...kommer me ett paket för andra dagen i rad...o eftersom tidens nymodernigheter även nått posten så ha dom en liten dosa man ska skriva under på...

igår:
postkillen: - ja ha ett paket här...du ska skriva under här...
jag: - okej...
postkillen: - va heter du ?!
jag: - marie...
postkillen: - magnusson...marie magnusson ?!
jag. - va ?! aaa men hur tusan vet du de ?!
postkillen: - jadu...nej men du ha skrivit under förut !
jag: - haha jaha för där började ja faktiskt undra...

idag:
postkillen: - ett paket till er idag !
jag: - okej...ska ja skriva under...man vill ju verka kunnig !
postkillen: - japp...o de va magnusson här väl ?!
jag: - va ?! jaja visst...kommer du ihåg mej ?!
postkillen: - hehe aaa
jag: - haha
postkillen: - nehe om man skulle köpa nått gott när man ändå e här...hmm...
jag: - ja de tycker ja !
postkillen: - hmm...undra va ja ska ha...en bakelse...japp ja tar en bakelse !
jag: - okej...du kanske vill ha en sked oxå ?!
postkillen: - jaja ta de ! hmm o ja funderar på om ja skulle ha en sån gul me...japp en sån tar ja !
jag: - okej

tar betalt o packar postkillens fika...berättar för praon om incidenten igår o hur de hela me postgrejen hänger ihop..."alltså han postkillen e ju rolig han kommer ihåg va ja hette haha"
helt plötsligt ser ja han igen...står där me en fanta i handen...o berättar att han tänker va mycke onyttig idag !  me skrattet i halsen...tar ja betalt o hänvisar till en kapsylöppnare ! skämmit om nått han måste ju hört hela storyn om han själv när ja berättade för praon...ibland vill ja inte påstå att ja e smidig !

Kommentar:
#1: Monomo

love the web site lots of luck love to see more poems

2008-04-14 @ 15:51:35
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: