Mie

2007-10-21
22:15:30

dagen dagen dagen de va sönda !
börjar även denna dag klockan sex på fantasi...testar chefen...mest för att han e dryg när de gäller o komma i tid...men gratulerar 2 minuter innan öppning e du ju där me bullarna...alltid lika praktiskt kunderna kommer före bullarna ! lugnet före stormen...söndagar e typiskt...först pensinärer o föräldrar me en unge elle 2 handlar frullebullar...när klockan e efter 9.30 börjar bakisungdomarna ramla in på frulle ! sen bara rullar de på...

jag får en sån där irreterande kundkonversation...en kund kommer in för o köpa mycke tårta...de finns nått som heter förbeställa...ja menar vem vet inte att man ska ha 40 gäster på besök innan ?! han ska i alla fall ha mcyke tårta tur att de e tårtbuffè som gäller idag...han vill ha de ena o de andra o just tårtorna fårn buffèn...vill ha ett rabatterat pris...ooo nej dom e ju precis framställda o ingen ha börjat hugga in i dom...så rabatt de får du inte ! tjatar om att han alltid beställer mycke tårtor hit o dit...de klingar trötthet i mina öron...ha ja sagt nej så e de så...ja kan ju inte slänga ut rabatt till höger o vänster...hänvisar till min chef som inte ens jobbat idag...till slut ska han ha 4 tårtos...går fram till kassan o säger ett pris...så klart tror ju min kära kollega att de e ja som bestämt pris o inte kunden...för man e ju inte normal om man går fram o säger ett pris man själv tycker passa ! idiot vill ja kalla de både en o två gånger...men han har ju nästan fått fram de rätta priset...men de e mest principen att man gör inte så ! nog tjatat om de stolpskottet...

blir hämtad i vanlig ordning o de e dax o start på chillsöndag ! de e lite tradition för mej o louise...
lite matlagning...lite koll på film...SOVNING !!! finns de nått bättre när man e sliten över huvudet...lite prommis...häng me johanna o lite ensam mamma söker...jag gillar våra chillsöndagar !

o nu börjar de ta slut...o ja vet jag borde sova ! men först måste ja duscha för ja orkar inte gå upp tidigare än 4.27 imon...nej nån ordning får de va...

tack så mycke hej !

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: