Mie

2008-08-24
22:49:17

"jag gillar oxå maksi...mie !"
lördag o man vaknar upp oss päronen...jag tackar för sovplatsen men de e nåt man inte gör om man inte måste...hemgången e vid 2.30...man somnar inte förrän senare...men vaknar ändå av "men va e de hon sover för nånstans ?!...men varför ligger hon där ?" de e mina päronen o varför inte va o rycka lite i alla fryslådor 7.30 på morronen...nej tacka vet jag en morron med tystnad ! dagens aktivitet e inte jobb...nej de e utflykt ala släkten...min lilla stjärna ska me...han e för söt eddie e hans namn ! vi åker till växjö nånting...ja o kidsen käkar hamburgare...mie fixar matning...blöjbyte o annat obligatoriskt som ingår i barnpassning...äventyret för dagen e nått gammalt o ja måste säg de drygt ställe...me gamla hus o skit...man e ju tacksam att man har en telefon o ett barn att se till ! de e ju vatten överallt "mie mie mie kan vi kollar här..." på hemvägen e mie toktrött o somnar...men vaknar lika fort igen...mie mie mie ! gpsen e igång o har en förmåga att upprepa höger..."men va konstit höger igen..."han e smart den lilla parvlen de e mycke nyttigt han har o lära av mej :) men början e bra !

mie: - vi ska till maxi sen...
eddie: - jaaa :)
mie: - gillar du maxi ?
eddie: - ja jag gillar maksi...min mamma gillar oxå maksi...o min pappa gilar oxå maksi...

kotten har koll ! han ville följa me på kalas som vi kallar de i små öron samtal...en annan gång grabben !

kvällen bar de av mot fest ala helle...de e knaskalas me trehjuling o annat spex...vi kör ett eget med andra ord...kvällens planer e i slutänden utgång men nånstans hamnar vi på kapellgatan..."vi äter en subwaymacka för att vi inte ska må dåligt imorron..." mie e så klipsk i onyktert tillstånd :)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: