Mie

2008-12-24
23:57:14

mie e tillbaka...
o nej ja ha inte dött även fast man kanske kunnat tro de...de ha bara vatt sjukt mycke i allmänhet...o idag e självaste julafton...snart e julen me över...o då e de bara o chilla vidare till nyår...o ja som aldrig har löften ska faktiskt införa...om ja ska...min teori sov när du dör e ju bra...men o somna på julafton e inte bra...jag ska sova mer 2oo9 e alltså tanken...

igår hade ja allmänt julfirande me mina små kottar...dom små liven e störtsköna :) o de e tokmycke stirr kring jultomten...därför skönast när han ha vatt på plats så att man kan få lite lugn o fred...jag e numera så här nårra år efter alla andra stolt ägare av en soda streamer...så ja vi får väl boka in nån bubbelvattenskväll snarast...mest för att få en vuxenfeeling o testa på nymodernigheten i mitt hem! efter en lång lilla julafton me mycke mys me mina favvokids åkte mie till skåne igen...mest för att jobbplikten kallade klockan 6 på självaste julafton...

christmas day...man e väl internationell...julafton skrivet för dagen...o självklart e man på jobbet...o nu va vi väl förberedda mot förra året...folket ha vatt lugnare inte käkat så mycke lunch...fattat vinken om de här me tradtionellt julfirande lixom...men ändå får man en oerhört inteliggent fråga från dagens första kund...mamma pappa barn...

mamma: - ha ni hamburgare ?

klockan e 7.30 bör du äta hamburgare ?! frukost e ju lixom ett alternativ...

mamma: - okej...men då ta vi en kladdkaka...

okej för att de e julafton men kladdkaka e väl ändå ganska kass frukost vilken dag som helst...annars ha de vatt normalt fantasi stim me auswitch i spetsen...vi ringer kyrkan o dess församling...dagens goda gärning som värmer i kroppen...hemlösa o ensamma fick allt som vi inte blev av me...bättre än o slänga e väl tanken :) jag hoppas dom får en bra jul oxå...när ja blir vuxen på riktigt vill ja inte fira jul i kyrkan med överbliven mat....nej tacka vet ja en jul me människorna man tycker om...så efter jobbet bar de ännu en gång av mot karlshamn...mitt i kalle anka e ja på plats...,missar husvagnsemestern dvs de bästa av de bästa :) även idag va de kids stirr efter jultomten...men ja ska inte va den som e den för ja antar att ja va likadan...o tröttheten ha legat i mina ögon...men imorron e  ja LEDIG hur ledig som helst...mie likes! de e till o me stängt vilket innebär att de e ingen som jobbar så ja hälsar mina kollegor all glädje :D

bilder från mina möten me tomten kommer så småning om...

GOD JUL PÅ ER :) jag hoppas ni haft de på bästa möjliga sätt...

jag säger som cilla även fast hon själv glömt bort sina kloka visdomsord " julafton e barnens högtid...och juldagen e de vuxnas högtid..." hon e så klok ibland :)

över o ut mina vänner...snart e de nyår o vi kommer att slipa på nya planer till de nya året 2oo9 !

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: