Mie

2008-02-24
18:51:02

en "ledig" lördag me spex o fest !
morronen börjar mycke tidigare än vad jag tänkt mig...ett sms 5,20...o ett samtal 20 minuter senare ! va gör du ?! hmm låt mej tänka klockan e 5,40 o de e lördag...jag antar att jag sov ?!  de e kris på jobbet wagge har ont i tandisarna...vem tusan ska jobba 6-12...de e ju inte dirre lätt o va själv på en lördags morron me 4 smörgåstårtor...nej de funkar inte...jag gör vad jag kan mie kan jobba till 10...sen e de lek på andys...jag e som vanligt en förvirrad människa när ja blir väckt hur som helst...vad e klockan...boss säger att jag kan ta de lugnt...klockan e ju bara 5,40 o bullarna har redan kommit ! jag firrar till mej i min egen sömndimma...eftersom jag inte hade planerat jobb va de inte sängdax förrän 02,30...men men jag har aldrig dött av sömnbrist...när kläderna e på o ja e redo o ta ett steg ut från dörren...ringer telefonen igen...johanna hade visst anlänt till jobbet o elin oxå...hmm ! wagges tid va alltså inte 6-12 utan 8-18...hmm vilket betyder att dom redan e 2 o behöver ju egentligen inte va fler...vad betyder detta jo...ska ja inte jobba ?! hmm nej de behöver du inte kan ju kanske va skönt o sova igen ! ja jo ja håller me men drygt allt kan bli ibland...men som den sömnbrist människa ja e så e de noll problem o ingenting...vaknar av dörrklockan...de e mams o kidsen klockan e 10,20 o ja e tröttare än någonsin me en släng av skallvärk !

andys står på schemat alla 3 kottarna ska få leka av sig o mie me :) de e mer än tillräckligt efter 2 ½ timme...då e de bröllopstårtsleverans som följer...jag o den stora bilen...gasa o iväg...lite social talking me päronen palmqvist ! sen tillbaka till mina kids...lite käk o sen över till ankmatning :) hem till kapellgatan för lite presenter till mina stjärnor dom blir glada o då blir ja glad !

kvällen väntar fest :) helles examensfest ! de e najs o ja lyckas alltid få dessa taluppdrag nu för tiden...men ja blir inte mer rutinerad för de...nej nej ! jag själv tror nästan jag e färdig tills ja kommer på att jag har ju egentligen mer o säga helle har gått sin väg...men hon knappar tillbaka o ja fortsätter...kvällen blir inte så sen...jobb e ju nått som oxå måste ses med en ögat...halv ett e de vi som drar oss tillbaka !

över o ut tack så mycke haj !

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: