Mie

2008-02-20
22:46:12

hemma i sverige igen !
sådär nu va man hemma i sverige igen...eller egentligen igår ! men nu e man tillbaka i gamet igen...o verkligheten gör sig påmind...veckan i usa har varit mer än bra :) helle o louise har vatt dom bästa semesterfirarna !

så en liten eller om jag känner mej själv rätt en ganska lång sammanfattning av USA...

söndag:
och vi åker från kapellgatan till stationen för o ta ett tåg till ett annat land...sådär lagom nervös...flygning e ju nåt jag aldrig testat på förut...men nu e de gjort o ja gillar läget :) vi hamnar slutligen på kastrup checkar in som alla andra normala resenärer...mannen i incheckningen blandar ihop mej o helle flera gånger för vi e ju otroligt lika varandra i passen...vilken nöt ! incheckade o klara utforskar vi vad kastrup har att erbjuda...pölsekorvar...rullstolar...fartgalningar o en hög med lodisar...väntar ganska länge så vi intar goe sofforna o helle tar sig en powernap medans jag löser pensionärskryss o jaga gatetavlor...gaten e hittad o vi drar oss till rätt ställe !

på flyget o jag sitter i nån form av nervositet o tror att vi kommer överleva samtidigt som jag märker att planet rör på sig...jag gillar läget...tur va de för de ska ju bli minst 3 lyftningar till i mitt liv! vi får snurrigt käk o ja vågar inte ens titta på de...en torr bulle utan smöjr men me salt höjer standarden ! allt e chill vi landar på island ett kallare land med snö...ny incheckning av oss själva snurriga papper så hamnar vi på planet...ännu en gång får ja o helle sitta själva på ett 3-säte...färden jag tar för mig av platsen huvudet utanför sätena o flygvärdinnan rekommenderar mej att flytta in så att jag inte får matvagnen i huvudet...jag följer rekommendationen o tar ett engelska uttalande " yes...i flytting in here..." resan ska ta 6 timmar varav en timme verkar va inflygning allt lyser o new york e allmänt megastort ! louise har stirrat runt på JFK typ hur stor flygplats som helst...jag o helle e en timme sena o fattar ingenting...vi träffar louise o de e lycka i USA...för att underlätta de hela så e de vi som tar en sedervanlig taxi gulmodell till tågstationen...hamnar på ett tåg som heter skabb ! anländer till walkill o familjen som har gått o lagt sig...pappan e den ända som e uppe o spökar...jag andas o inser att min engelska kan vänta en dag till !

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: