Mie

2008-01-01
13:14:06

2oo7 som det var !
Jag kollade kring på mina favvobloggar o på min nyfunna systers blogg hittade ja denna :)

Vad gjorde du 2007 som du aldrig gjort förut? 
hmm...känns som en hel del...inte stora saker men massa små som gör livet ännu bättre...
Dog någon i din närhet? nee...bara mina fiskar !
Vilka länder besökte du? dessa traditionella...tyskland...danmark...sverige annat bli de me 2oo8 då e de äventyr på riktigt o mie ska åka flygplan !
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2007? hmm...de e nog faktiskt inga för om 3 år kommer ja inte ihåg vilken musik jag lyssnade på...
Blev du kär under 2007? yes o okär blev ja oxå !
Vad gjorde du på din födelsedag?  efter en fest i min lagga den 23 så bar de av mor karlshamn där de blev en traditionsenlig födelsedag som jag slagit ihop me pappsen :)
Vad hade gjort ditt år mycket mer njutbart? om man sluppit all skit från någon som jag inte tycker om !
Vem eller vilka borde du tacka för något? jag vill tacka många...mamma o pappa för att ni i princip alltid ställer upp...louise för att du visat mej nya delar av de stora livet o för att du e du...emma för att du o louise o ja blev de bästa workingteamet ever...o dessutom för att du e du...helle för att jag blivit inskriven i ert gang de e ju inte bara vem som helst som kan bli ens syster...grannarna för att grannsämjan e den bästa...kasson för att vi lixom e vi o  kan snackar om de mesta...syskonkidsen för att ni gör allt i livet lite bättre...o alla andra  nära o kära ingen e glömd alla har sin plats...
Vem var den bästa nya personen du träffade? träffat många underbara människor så här många människor har ja nog aldrig träffat nått annat år...att komma ensam nånstans kan va bra eller de e bra !
Årets mest omtalade situation? hmm...jag tror inte jag kan sätta fingret på just DET men de finns många !
En minnesvärd händelse? hmm...många minnen från 2oo7 som ja vill ha som minnesvärda !
Något du aldrig glömmer? kvällen/ natten...den onsdagen allt gick utför som ja inte minns men som jag ändå alltid kommer veta hänt...de e då man vet vilka som e vänner på riktigt ! emma o louise ni tillhör den kategorin !
Favorit ord eller uttryck? spexat...för de e ju faktiskt de mesta !
Vad önskar du att du gjort mer? umgåtts o träffat mina karlshamnshangisar mer framför allt kasson...även fast de e mer än bra här i skåne så vill ja träffa er oxå ni e ju ni o de kommer ni alltid o vara...skulle velat hinna me o träffa syskonkidsen mer !
Vad önskar du att du gjort mindre? jobbat mindre kanske...
Är det något du saknade år 2007 som du vill ha år 2008?
de mesta fanns faktiskt i mitt liv 2oo7 men självklart vill jag ha mer tid me de mesta...
Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
de e inget som kommer upp sådär dirre...så ja lär minnas året i helhet bara !
Vad var din största framgång 2007?
hmm mie tänker...jag tror de e de stora hela...att våga mer...att inte bara va tyst o hålla me...o då syftar ja framför allt på jobbet...där man måste våga om man inte ska bli överkörd...o jag jobbar på de !
Största misstaget? hmm...klart jag gjort misstag men har de varit nått största elle har alla legat på samma nivå ?!
Bästa köpet? min lappis kanske...den e ju en del av vardagen den !
Sämsta köpet? sorry fiskarna men jag tror ni hamnar i den kategorin !
Gjorde någonting dig riktigt glad?
ja alla mina vänner de e ni som gör livet ! mitt hjärta bankar o klappar för alla er!
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
hela året har nog varit gladare...bara tänk tillbaka på mina o louise självsuparkvällar...chillsöndagar o semestern de kunde ju inte vatt bättre...o alla festligheter...o jobbet vi har ju ändå haft kul på jobbet...som vi alltid säger vi jobbar ju egentligen bara för att vi måste men för övrigt e de ju som att umgås med varandra !
Favoritprogram på TV?
o herrejissus tvn går ju inte dirre varmt här hemma så ja kan icke sätta fingret på nått program...elle ensam mamma söker va ju ändå söndagschill...
Bästa boken du läste i år?
hmm de där me läsning ha den inte hunnit med så mycke av just nu en tsunamibok o den e bra !
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
nej ja tror inte de...
Vad fick dig att må bra? ännu en gång vännerna ni får en hyllning...
Vem saknade du? 2oo7 saknade ja mest tid att träffas me mina gamla hangs...2oo8 kommer ja sakna louise !
Några nya nyårslöften? nej inte löften men saker som ska ingå i de normala vardagslivet...mer träning...mer prommisar...mer tid...va i karlshamn mer o träffa mina hangs o syskonkids !

2oo8 stegar in  vi me de...va rädda om er allihop men för den sakens skulle ska ni ha de kul ! jag tror på ett 2oo8 som en fortsättning på 2oo7 för de va ändå ett grymt bra år...allt kan göras lite bättre...o en utmaning precis snart ett snack me boss om lite av varje...utmaning nummer 2 sätta sig på ett flygplan...men jag känner att de kommer gå bra...lycka till i livet allihopa va de nu e ni ska göra :)

Kommentar:
#1: Louise

Mie jag blir rord nar jag laser din blogg! Du forstar inte hur mkt du forandrade nar du stegade in pa Fantasi! Jag alskar dig av hela mitt hjarta!

2008-01-03 @ 02:55:13
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: