Mie

2008-01-30
20:30:54

en helvetes dag som sakta men säkert går åt rätt håll...
en dag på fantasi as usually...de går bra o vi har pervot som kund 2 gånger...de e bara o ignonera han ! kontrolluppgifterna kommer i ett kuvert...de har ju me deklaration o göra o sånt krångel...jag bli glad över min årsinkomst o inser att man skattar bort sjukt mycke pengar...men så kommer allas vår gertrud hon som har koll på alla små fågelungarna...hon upptäcker att även fast ja betalt sjukt mycke i skatt så e de bara 28%...jag blir eld o lågor...yes mie blir arg ! revisorn blir kallad både de ena o de andra som e förbjudet i små barns öron...ber man om 33 % dragen skatt ska man väl få de ! restskatt e de sista jag vill ha...o dessutom inte 15.000...men eftersom de e ny regering o grejer kanske skatten har sänkts elle nått sånt ! jag ringer revisorn o hon garanaterar mej att jag slipper betala restskatt eftersom skatten dras efter en tabell...jag hoppas verkligen detta e sant...annars e de ju sjukt o då bör revisorn kickas med en gång...jag lugnar mej o ska ändå kolla upp de hela me skatteverket...tack men nej tack till restskatt ! de e ju som att betala med icas betalkort då allt man handlar samlas på en räkning !

mie går till gymmet...emma säger att man ska va arg när man tränar...men de klarar ja inte riktigt av...cykling...skidmaskin...allmänt mage...armar o gyn...en liten prommis på bandet...o då e de mie som glider från friskvårdshuset vidare mot darins hämtar lite bröd som ska lämnas på fantasi...fastnar o snackar me bg som ocå fått för lite skatt dragen...ringer abk för de e ju fest på fredag o vi vill ju låna bord ! inget svar...

abk ringer upp o dagens andra bakslag inbefinner sig ! hur många bord behöver vi ?! hmm alla ! ska ni ha så stor fest ?! ja vi hade ju lixom tänkt ha den i trappen som sist...de kan inte tillåtas när inte alla e involverade...hmm de e va ju som ett jävla bakslag...hade gillat de om han kläckt ur sig det lite tidigare...men men vi får va i rummet o ja tror de kan bli bra de här me... :)

jag ska ta tag i mitt liv ikväll...


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: