Mie

2008-01-04
22:49:29

fredag
som verkligen inte känns som fredag...vaknar upp oss päronen i karlshamn...jag saknar inte att bo hemma...att bli tjatad på när de e morron e inget jag saknar...klockan e 9,15...jag säger;

mie: - bara till halv tio...ska bara sova till halv tio !
pappa: - rosa nu säger mie att hon ska sova till halv elva...
mamma: - men nu ha ju ja ringt till mormor o sagt att vi kommer snart...

bara detta exempel...en pappa som retas...man orkar inte o förstår o inser hur bra man har de...jag tvättar hellre själv...gör hellre allt man måste göra själv...men inget för inget för visst e ni snälla mina päron ställer alltid upp !

vi åker i alla fall mot skåneland igen...tar ett stop vid eko där ja shoppar strumpor o annat natur nyttigt i flaskor...vidare mot fotoaffären...där de ska framkallas fotto...slussas me tojje vidare mor subway...hämtar kvittot för min julklapp den va inte i rätt storlek...så där får ja ett presentkort...nästa vecka e de ja som har en ny snyggve tröja från POP...vi kör mot elgiganten...onoff...mormor ska ha en cd-spelare ! hämtar fotton...jag e stammis där som stammisarna på fantasi ! o så stannar vi vid fantasi...mitt jobb...mitt andra hem...emma o elin ha vatt duktiga men de kommer kunder o de blir allmänt mycke o göra...golvet ser ut som ett mög ! jag skyller på vädret...bilder ska skrivas ut...jag stämplar ut vandrar till kapellgatan o sen vidare mot idrottshallen...jag hittar johanna efter mycke om o men...vi kollar in alliansen eller vi kollar på publiken oxå ! nu sitter man här me svidande ögon o vet att de e bäst om disken diskas upp...o en dusch måste me ingå under kvällen...

nehe nu får ja nog ta tag i mitt liv ! imon e de ja som träffas på fantasi mellan 6-18...ibland e livet lite jobbigare men de kallas personalbrist...ja ska inte klaga för den 10 februari e de ja som kommer flera timmar bort o ja kan inte jobba under en vecka...nu kan ja jobba livet ur mej men sen e de ja som klättrar på frihetsgudinnan o chillar me helle o louise !

över och ut !

Kommentar:
#1: PAPPA

Ursäkta jag hörde fel på tiden

2008-01-05 @ 10:56:28
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: