Mie

2008-01-01
13:53:43

nyårsafton o den sista dagen på 2oo7 !
dagen började inte helt oväntat på fantasi klockan 6...me min kollega emma ! de va 7 smörgåstårtor o mycke kunder...men klockan 13 tyckte vi de va dax o bomma igen...men de funkar ju inte riktigt när man har beställningar som ska hämtas 13.30 så vi fick ju stänga serveringen klockan ett men ha hämtningen öppen tills dom sista kunderna hämtade deras tårta ! emma o ja kunde inte bli annat än irreterade på vissa kunder...men vi va utstämplade 14,15 va de vi somm korkade upp de va lixom bara grejen av att få höra knäppande ljudet på burken o att de va vi som skulle fira nyår...men efter bara 2 klunkar o denna cider började göra benen vikbara så kände vi att nej...nu får vi ta till alkoholmissbruket o hälla ut denna dryck vi ville ju hålla resten av kvällen oxå..efter en snabbrunda på kapellgatan tog vi 2ans buss mot vä o där va emma bor !

emma lagar lite käk hamburgare o pasta...mest för att de nog skulle bli bäst så för framtiden...jag får prova näsdroppar o emma mobbar mej för att ja inte kan snyta mej...men som den interliggenta mamma hon har så kanske ja inte kan de för de kan va nått me polyper...de va lite läskigt me näsdroppar...o ja nästan spydde...de kändes som dom åkte in i näsan o ut i munnen...efter den läskiga historien e de vi som fixar oss till kvällen då de e glitter som gäller ! majsan o frida anländer...sen e de emmas pappa som kör oss !

vi hamnar oss elins pojkvän i färlöv...o vafö inte ?! klart jag träffar min stammis 5 solrosbullar...hon mest garvar o inser var hon sett mej förut...jag påminner henne om solrosbullarna o hon minns ! vi går till festen som e en bit ifrån inte mycke till drag de serveras käk...käket e från köttessen...men eftersom jag blivit förkyld så känner ja ingen smak varken på dryck elle mat...vilket kan innebära att kvällen kan gå hur som helst...men jag kan till o me äta potatisgratäng som inte existerar i min kostcirkel egentligen...snaps går ner som ingenting...otäck cider o jordgubssvin allt smakar som dricka med kolsyra ! kvällen går mot sing-star o då gillar vi läget...

klockan slår 24.00 nyårsafton e kommen o ja får kasta en smällare ! hemfärden går senare...tack till rickys mormor o morfar för skjutsen...en liten efterferra i min lagga har vi...klockan 3 e tiden för sömn !

hoppas alla fick en bra kväll ! tack för ikväll :)



bilder kommer snart finnas i bilddagboken

Kommentar:
#1: Louise

hahaha ja skrattar nar jag laser dina smarta inlagg om nassprayet! mie, usa kommer att forandra HELA dig!

2008-01-03 @ 02:50:27
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: