Mie

2008-07-23
23:40:29

bröllopsmöte o spex me sally !
jag som trodde att jag skulle sova till klockan 11,57 hade helt fel...kl.10 ringer chefen själv...erkänner dirre på momangen att jag sov...oj de hade hört talas om att mie hade sovmorron men klockan 10 där troddes de i alla fall att ja va vaken...men inte mie inte för hon uttnyttjar till fullo tiden när det går ! det va en knivig tid om ett bröllopsmöte kl.11...men visst mie tar de ! kommer till ett jobb där telefonen snurrar varm...möter mina aspiranter till bröllopsmötet...en kvinna...en man o en bebis...mannen va lite som kvinnan i förhållandet tyckte att de skulle va mycke detaljerat o bra....kvinnan va mer chill de gillar ja :) jag springer rundor visar de ena o de andra...efter 40 minuter va vi klara...dom tackar för en oerhört bra service ! jag chillar bak o gör lite natunyttigt som att beställa varor o grejor o grejor !

eftermiddagen e spex...elle de blir spex me sally eftersom jag hade tid över o kände för att ha lite kul :) o ja kan ju säg att hon gör ju inte direkt svårt för mej...

sally: - ooo ja ha varit lite kass i magen...drack en sån där mocka på bagels...
jag: - du menar på house of bagels ?!
sally:  - aaaa visst...o så käkade jag en dammsugare o de bara körde runt i magen...o så blev de kanske inte bättre av att jag sprang runt i malmö hela dagen...


tack för den livsinnehålls informationen :)

jag: - jasså du va i malmö ?!
sally: - jajaaa me min svägerska !
jag: - jasså va ni där o shoppade ?!
sally: - aa aa precis...hittade faktiskt hmm lite kläder...en va heter ciris rosa kofta...o faktiskt en vi t-shirt...oo så en hehe väska som jag till o med behövde !


de e nu jag börjar bryta...riktigt så ingående behöver man kanske inte va :)

sally: - ööö gillar du me...?!
jag: - du menar handla kläder ?!
sally : - aa precis !
jag: - självklart de e ju alltid kul :) när man e ledig ! har du semester ?
sally: - aa precis...denna o nästa veckan oxå !

jag: - aha vad jobbar du egentligen ?!
sally: - hmm man kan kan hmm säga att de e ett företag !


den frågan har ställts innan men de framgår aldrig var kvinnan jobbar...

jag: - jaha hade du ingen kille att handla till da ?!
sally: - ee nej de tog slut i januari...eller han gjorde slut...höhö

jag: - jasså de va ju inte kul...då får du leta efter nån ny :)
sally: - ja aa precis...men en mer pålitlig !

nej nu fick de va nog me spex jag fick mej ett gott skratt...de går verkligen inte att låta bli när hon ger mej alla dessa tillfällen...dagens kund e alltså sally...

annat från jobbet...2 glupska ungdomar !

tjej beställer kladdkaka, chokladboll, cookie o vaniljhjärta...jag uppfattar som att hälften e till killen som hon e i sällskap me...men svar nej han ska ha...en kladdkaka, chokladboll o kärleksmums...ibland blir jag rädd !

ibland gillar ja mitt jobb...när jag får spexa fullt ut...rackarns kastanjer att inte sjöbeck va på plats...för vi o spex me sally de går inte att bli en bättre kombination :)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: