Mie

2008-07-14
23:39:16

ett snabbisinlägg om jobb o vuxenpoäng !
mie har jobbat idag...de e så livet i sverige ser ut...4,45-13...o så lite extraknäck på de ! kommer till ett låst o mörkt jobb alltid lika trevligt att få ringa o väcka chefen...eller oxå inte ! tur man har mp3 i öronen o en morrontidning att läsa...

dagen har gått hyffsat fort på jobbet...jag har överblickat de hela efter semestern...de ha varit dom gamla stammisarna som e tillbaka till semestern o e helt överlyckliga över att få en kycklingsallad ala fantasi ! kunderna har varit helt i extas i allt vad sallad heter dagen till ära...en tant kommer in o handlar av mej...när inhandlingen e färdig går ja bort till min kollega o snackar frågan e om tantan va blind...för hon stog fortfarande kvar o snackade fattar inte va de handlar om bara...efter jobbet extraknäckte man lite inne på naturgodis...allt för konsten man får skriva skyltar o grejer o grejer...de e sagt att dom ska stå på östersjöfestivalen i karlshamn...jag bekänner att de e staden jag kommer ifrån...narugodistanten ber mej komma o hälsa när ja e inne på östesjö...men visst ännu en gång allt för konsten !

efter en svängis i city me louise...vandrar ja hem o tar tag i min powernap...inte länge för de e tokmycke på jobbet så mie hoppar in igen...tränar me emma o går hem för en rejäl storstädning så nu sitter man här me rengöringsmedel runt fötterna...en kvällsprommis hinns oxå me...mie ska slinka in me lite sömn på dagordningen oxå !

imorron glider jag till kivik med päronen efter jobbet...de kallas kvalletid !




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: