Mie

2008-06-01
20:47:08

"hejsan här kommer jag i egen hög person...!"
de e söndag de e sol o livet leker !

efter ännu ett något moget beslut av mig så slutade kvällen redan vid 1 igår natt...men ungdomarna höll kvar på fest...en halvtimme senare tröttnare även ungdomarna vi kallar dom studenterna...bg behövde en sovplats...självklart ! så vi drar oss till sängen...o inser att ja det är nog lite för många personer som sovit i dessa lakan...men de hindrade inte oss från att ligga kvar...denna gångens sovgäster hälsas...jag själv...lixom emma...bg...bg:s hemmamatch o så macke :) 5 personer e något för mycke...byte i sängen e på sin plats...synd bara att mina grannar pluggat upp alla normala tvättider...denna veckan e tajt o alla verkar vilja va rena just samma tider som jag...men onsdag 7-11 var vad som kunde erbjudas jag chansar på jobbkrock...efter den lilla funderingen kommer vi in på läskigheter...tusan bg de e konsten att skrämma upp varandra...till slut var hela kroppen ihopkrupen pga rädsla för att någon skulle komma o dra oss i benen...sjukligt rädda ligger vi där o svettas under ett varsitt täcke...så sömn i ögonen vid 2 elle nått...telefonen ringer 4 o jag går upp kl.5,36...vem har sagt att en natts fullkomlig sömn ska behövas ?!

dagens jobb ! flummigt mest bara flummigt o ännu en gång undrar jag när vi ska bli som våra kunder...inget jag vill men normalt sett blir man som man umgås o jag förstår inte varför alla muppar drar sig till oss...linas o min morron börjar bra...bullarna i tid o sånt ! men 3 pajbeställningar 7.20 e inte normalt...men tror man på lunch så dax gör man ju...något senare ankommer nästan flumkund...

kund: - hejsan ! här kommer jag i egen hög person ! (hmm...okej)
jag: - hejsan...
kund: - jag skulle vilja ha kaffe...alltså bara kaffe...o så skulle jag vilja läsa tidningen...
jag: - kaffet tar du själv...o de e ju söndag så ja vet inte om vi har fått nån tidning den kommer ibland när den vill...
kund: - men jag vill ju läsa tidningen ! ( ta me dig en tidning om de e livsviktigt för dig !)
jag: - men du får kolla runt o kolla om den ligger här..

denna uvs kund kommer tillbaka...

kund: - jag skulle vilja ha 2 grova bullar !
jag: - okej att äta här ?!
kund: - ja !

han har betalt o bör va redo att flytta sig för att lämna plats åt nästa kund...men nej han ställer sig istället o stirrar på henne...den andra kunden ser obekväm ut...jag börjar att betjäna henne...helt plötsligt mitt i vårt frukostbullssnack får uvs kunden luft...

"har du sett den filmen ?!"

han snackade alltså om nån film...o frågar den kvinniliga kunder bara sådär btw...hon kollar konstigt på han o fortsätter att bestämma bullar...fullkomligt normalt o göra så...jag har svårt att få koncentration i hennes bullar...o börjar mest garva åt de hela...en sak som e säker att hos han gick inte hissen ända upp i alla fall.,.tittar ut på uteserveringen då sitter han där me några andra kunder som han förmodligen inte heller kände...äcklet tände på en kundvagn me skit på parkeringen tidigt imorse...polisen kom för sent o mcdonalds personalen fick rycka ut med pulversläckare...typ som en normal dag bland våra kunder...

o jag e typ helt värdelös på en sån simpel grej som att koka pasta...den blev aldente aldente...så vi får koka om pastan...jag citerar sara "det är fan mer en konst o misslyckas med pastan än o lyckas med den..." man e unik i sitt slag när det gäller matlagning...

över och ut jag gillar mina kollegor :)

Kommentar:

Looks good! Many thanks, Thanks much!

2010-11-17 @ 13:45:13
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: