Mie

2008-06-21
22:26:55

midsommar
midsommar e en högtid för sig...egentligen alldeles för överskattat...men i år hade jag inte så många tankar om den spec dagen...ta de som de kommer o göra midsommar av de hela helt enkelt...

emma o mie jobbar...de e sjukligt mycke o göra...folk e galna o ja fattar inte vaför alla e så emot en traditions enlig midsommar lunch...de va samma sak på julafton...de e inte så normalt o äta de där normala...utan en bagge elle sallad funkar lika bra...bröllopstårtsbekymmer då inte bröllopstårtan går in i bilen...men på nåt sätt löser de sig i alla fall...

midsommarfirandet börjar i tvättstugan...där klampar man in i louise lägenhet o tror att hon e där men svar nej...tvättstugan e stället...fortsätter med matlagning...de e inte mitt område men jag hjälper till i största möjliga mån...bg glömmer gräddfilen...vilket i detta sällskap e ett mycke viktigt tillbehör om jag ens får kalla det för tillbehör...mer ritkigt skulle va huvudmål...bg kör o hämtar...o tappar ut en i trappen ibland lyckas man ibland inte...de e lunch...de e jordgubbar...de e kubb...de e fotboll...o de e matbrännboll...det blir aldrig som man tänkt sig...

livsvackan ligger i förkylningfas nu...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: