Mie

2008-03-21
17:07:40

en stressad torsdag...sen kom lång fredagen !
igår...dagen som e i religöst tecken vi kallar det skärtorsdag...dagen då kidsen ska söka ut sig o knacka dörr...även dagen då alla e galet hungriga...mycke på jobbet...man känner att man lever när de typ kommer folk hela tiden...efter jobbet va de allmän tvättning...maxi o bak helt enkelt...på kvällningen va de ja som körde grannen till donkan...grattis till mig första gången jag kör mc drive...o på vägen tillbaka kör vi ett annat håll...helt plötsligt e ja på väg ut påcykelbanan...jag säger bara oj oj mörkt o ja ha inte riktigt koll...

idag dagen som i långfredagen...en röddag för dom flesta en 6-15 dag för mig...lugna gatan på jobbet...o ja säger tack så mycke skönt ! lagom mycke av allt o lite speciellstädning ha hunnits me :)

dagens hmm:
ostbaguetten utan grönsaker kommer in o vill som vanligt ha en ostbagge...elin står i kassan..."de gamla vanliga" o går därifrån bort till där ja o lina e...börja tragga me en gång...han e drygare än tåget i pannan e en stor tönt-stämpel...o när betalning e gjord kommer dagens kommentar..."eee förresten jag har alltid undrat va du heter ?!" då bryter de...att uttrycka sig på ett så extremt flummigt sett...han klämmer nån ny personligfråga nån gång ibland o ja kan inte annat än o tycka de e kul...

inte så mycke annat spex har inträffat...kvällen som erbjuder e nog lite fest...men eftersom mie numera e ganska vuxen o klok i alla fall i ett nyktert tillstånd inser att de e en ny 6-15 dag imorron...så kanske de inte ska bli fullt ös medvetslös...men o må lite sådär på jobbet e ju inte hela världen...

över o ut !


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: