Mie

2008-03-04
20:44:11

idag e de en ny dag...jag har tur att inte jag åkte in bland gamlingarna !
idag e de en ny dag ! mie vaknar på soffan me tvn på...emma i andra sidan telefonen...lite allmän morronförvirring...vaför har ja sovit i soffan hela natten ?! e de nån som kidnappad min säng ?! svar nej ! råkade somna framför en film...efter ett telefonsamtal somnar man om...

vaknar nån timme senare slår på filmen som sågs 10 minuter av igår...a walk to remember ! en guldfilm helt enkelt som ja nu har sett 2 gånger en me öppna o en me stängda ögon ! mie gör sig till en lite bättre människa...börjar i förvirring leta efter nycklarna...jaja dom hittas in sinom tid...tar dom andra går ut o sa låsa dörren...o vaför går de inte sätta i nycklen i hålet...hmm kan de ha o göra me att ja e senil o ha glömt nycklarna i dörren hela natten men ja e inte den som e den för olåst dörr de sover ja ju inte me ! man kan ju va glad att inte hemtjänsten hittar en o kidnappar en till ålderdomshemmet ! hamnar på jobbet o ögonen hänger inte riktigt me...e man trött så e man...o en prao på de...tack men nej tack ! men ja lyckas ha kvar pojksnöret till 18.40 kryss i taket...de tillhör inte vanligheterna att jag står ut så många timmar men o placera den lilla parvlen i bageriet me en smet chokladbullar så löser sig de mesta...jag vill inte va den som e den men jag gillar inte alla dessa luncher eftermiddagstid !

kvällen hamnar mie framför den svarta lilla fyrkantiga...tänkte faktiskt ta tag lite i hushållet...där droppar de in ett o annat vuxenpoäng helt plötsligt :)

gårdagens:
jag o kosan befinner oss på vår favvis affär maxi ! går o diskuterar vilka äppelsorter som e goda o inte...kosan berättar att dom haft de som uppgift i skolan en gång...jag påstår att de ska va royal gala ni vet den sorten som e gul o röd...

mie: - för dom där gröna blanka grejerna kan ja inte äta !
okänd man: - de heter äppel !

jaja va fick du luft ifrån...men ja tror de va fler än den okända mannen som lyssnade på vår äppelkonversation !

Kommentarer:
#1: Kosan

ja ibland undrar man värkligen om de tycker de e roligt å komentera va folk snackar om...! men du mie, du blev rätt stäld:p

2008-03-04 @ 22:16:57

NICE SITE WELL DONE

2010-12-02 @ 08:21:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: