Mie

2008-03-17
20:39:28

o så va de där med kunder me stort S o helt vanliga pantflaskor...
de va tidig morron 4,45 e de jobb som gäller...för hmm...15 dagen på strecket...halva mitt test e gjort...12 dagar kvar sen lyser ledigheten i en dag...de kanske ska tilläggas att jag trivs på jobbet...ibland lite mindre...men arbetsvännerna e guld :) man går upp tidigt...hamnar utanför dörren o vem tusan möter man ?! tidningsbudet ja blir lite rädd...de e inte normalt o träffa människor så dags på dygnet...förhoppningsvis skrämde ja han lite oxå :)

hamnar på jobbet...o min kund koncentrationslägestanten...e inte tidigare än en kvart för tidig dvs 5,45...va tusan gör tantan uppe då ?! hon påstår att hon har mycke o göra...men va kan en 83-årig tant ha för sig på en hel dag...de dricks te o äts frukost...hon kommer fram till mig o frågar om hon e tjock...svar nej...ja kan ju inte stå där o säg att mina kunder e tjocka...men i ärlighetens namn e inte tanten tjock heller...idag e de presenter som almenacka o påsskort som utdelas...påskkortet som egentligen skulle getts till nån ingrid på försäkringskassan...men eftersom jag påstods vara så rar så e de jag som får de...de e faktiskt allmänt mycke folk idag...emma o ja e ganska uber hela dagen :)

dagens prao snesteg...vi kallar den purjolöken !
jag ber praon hämta en purjolök o 2 kg riven ost...hon kommer tillbaka med en rödlök o 2 kg riven ost...tror på fullaste allvar att de e en purjolök hon fått tag i...dagens små barn...hur ska de gå i framtiden...men de blir lixom en kul grej nått som kommer bli en klassiker :P

eftermiddan har emma o ja vatt ett me naturen...pantning för en grönare miljö o ett mer städat läskrum...o jag säger bara...maxi för bövelen ni bör ju kolla över era pantmaskiner...hade man inte somnat innan så kunde man ju gjort de..."botten först" "kasta inte in flaskorna" "maskinen tar inte emot denna flaska"...maskinen hade i alla fall en hel del uttryck den klämde fram lite hur den kände för...om nått stämder tror ja inte på !

efter grönare miljöprojektet...över till en anings otaggad träning på friskvårdshuset...kvällen e chill o de behövs tro mig !

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: