Mie

2008-05-16
22:42:29

typ den bästa handledaren ever !
som praoansvarig vill man ju gärna se till att dom små liven som skött sig bra kommer med ett bra betyg oxå så¨när den lilla parvlen kommer in idag mitt under lunchen med sitt frågepapper e de jag som säger att du kan lämna pappret här så tar jag hand om de hela...tills måndag ska de va klart påstår jag...o eftersom jag inte har nått liv en fredag som denna e de jag som sitter med praofrågor...jag längtar faktiskt tillbaka till de hela ibland...

1. Kvinna ( vad ska jag kalla mig tjej ?! )
2. 21 år ( de skulle lika gärna kunnat stå 20+ men jag vill vara mer exakt )
3. 2 år ( frågan va hur länge jag funnits i yrket...joda så att tiden går fort sjukt fort ! )
4. Hantverk-konditoriprogrammet i Karlskrona på Af Champman gymnasiet ( nostalgi vill jag kalla de min gamla gymnasietid...jag både saknar o trivs me att vara nu...)
5. Trivs väldigt bra ! Det är arbetskollegorna som gör det...( om jag trivs jag tackar min fantasifamilj <3 )
6. Enformigt ?! både ja och nej, ja för att man ska göra samma sak varje dag. En del av rutinerna, men eftersom vi är flera som jobbar så behöver man ju inte göra samma sak varje dag. Kunderna gör dessutom arbetet varierande, olika beställningar. ( shit vad seriös jag e...)
7. Ibland när bullkartonger ska lyftas, annars är det inte så mycket i arbetet som är så tungt ! ( tungt arbete vad svara man på en sån fråga ?! de e ju inte dirre jag muskeltränas...)
8. Både ja och nej. Vissa dagar kan man vara stressad från det att man börjar tills det att man
slutar, om det är mycket att göra såsom att beställningar ska vara färdiga i tid. Och andra dagar kan det vara så lugnt att vi kan läsa tidningen.
( stress...idag har jag långt ifrån hunnit läsa tidningen )
9. Bra anpassad ? Jag vet faktiskt inte, kunder kanske varit bättre ljus. Ibland är bullernivån hög om det är mycket kunder, diskmaskinen igång och kylar som låter. Luften kan vara varm framför allt på sommaren. ( så va de de där me arbetsmiljö...dom lektionerna vet jag inte ens om vi hade ?! )
10. Absolut en trivsam arbetsmiljö ! Man har kul med både kunder och kollegor ! ( som jag alltid säger det är inte som att jobba ibland...vi gör bara saker vi måste medan vi umgås :) )
11. God fysisk form ? Ja det är väl alltid till en fördel, man står ju upp nästan i 8-9 timmar varje dag. (man vill ju inte påstå att man e nån form av atlet )
12. Hälsofrämjande insatser ? Nej inte direkt, men hälsan är god i alla fall ! (hur skulle de sett ut om vi hade haft nån form av morgongymnastik...skulle frullemannen vatt me på de tros...de skulle ju vatt för att hälsofrämja kunderna om vi skulle infört de hela...)
13. Råd ? Ta mycket egna intiativ, det finns alltid något man kan ta tag i. Va väldigt social mot dina kollegor och mot kunderna. Va alltid trevlig mot kunderna ! Tänk på att försöka hålla saker o ting rena, arbetsytor och annat. (man vill ju gärna att flickebarnet ska få med sig nått när hon varit parvel hos oss...de e inte många praolever som blir glada för o diska brickor för hand...men sånt uppskattar vi ! glädje e en form av kärlek )

över till VG och MVG nivå...nu vet jag inte riktigt om jag hjälper henne...frågan e vilket ämne detta handlar om...

* Ljudnivå: Ljud från kylar och diskmaskin kan få det att vara en för hög bullernivåm, samtidigt som det är mycket kunder på plats. Det blir lite för mycket liv och rörelse på en och samma gång.
* Ljus: Med tanken på att det är ett "inomhusjobb" så är kanske inte ljusförållanden alltid de bästa, men ögat vänjer sig och det är inte något som stör indirekt !
* Klimat: Temperaturen är absolut för hög, framför allt på sommaren när allt står still. Kylarna släpper ju ut värme. Det blir lätt instängt och man kan få huvudvärk !
* Kemiska risker: Inte ett sånt typ av arbete där de kan uppstå farligheter !
* Arbetstyngd: Det är inte så mycket som är fysiskt tungt. Det är mer om man tänker på det psykiska, när man står i kassan för länge kan det lätt bli felsägningar och felslag.
* Arbetsställningar: Det är ju framför allt ett stånde jobb, där det blir en del tyngre lyft då bullar ska läggas upp ifrån kartonger. När kylarna ska fyllas på med dryck o andra varor.
* Psykosocial: Trivslen är A och O. På fantasi är det som en familj där jag nästan med all säkerhet kan säga att nästan alla trivs med varandra, det är inte bara på arbetet utan utanför också !

nu har jag haft med fredagsunderhållning utan alkohol...okej helt okej faktiskt men jag föredrar att umgås me polarna o inte sitta här o va en bra handledare...detta kallas övertidsarbete...

image1100

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: