Mie

2008-10-10
19:05:19

en försvunnen prao...telefonen e kass...o ja ha vatt oss optikern !
dagen har varit lite dramastisk...eller nej inte dramatisk men de har hänt för mycke för att man ska hinna reagera...dagens jobb som typ resten av veckan 4.45-13...pittögd som aldrig förr ! kommer man till jobbet e de en mer elle mindre bassäng på golvet...va fan ! jag orkar inte me mer sån städgöring så dax på dygnet...en kyl kan inte bara avfrosta sig själv när den känner för de ! men en måttligt irreterad mie förklarar för chefen att de e skit drygt o komma till jobbet o torka golv...han lyssnar o ska försöka göra nått åt de...ibland måste man va lite bestämd !

annars rullar de på i vanlig ordning...o vi hade den oturen att ha 2 praoelever samtigt...ja de e faktiskt lite betyngande att hitta på arbetsysslor till 2 små parvlar...men idag va de inga problem när den ena fösvinner spårlöst...helt sinnes! hon får i uppgift att hämta in dagens varor...efter 20 min en halvtimme...börjar man ju ändå undra va flickebarnet tagit vägen...visserligen kan de va en normal tid för en kass prao...men denna tjejen e ju ändå duktig...så emma bestämmer sig för att gå ut o leta i bygget...spårlöst försvunnen...hmm ?! vi skickar den andra praon att leta...inget hittat där heller...hur kan man bara emigrera bort sådär...praon får leta en gång till...honn upphittad under ett täcke i en säng i vilorummet med stängda ögon...jag slutar verkligen aldrig att förvånas längre...e man trött elle mår dåligt e de ju en fördel om man säger de...inte bara försvinna ! emma ber mig styra upp de hela...jaja ja känner mitt vuxenansvar av denna dagisförmedling ! jag går in o kör ett försiktigt hur mår du egentligen samtal...diagnos magont...okej för mej synd för praon...jag frågar om hemgång önskas...nej! 20 minuter ska räcka säger hon...jag säger okej att hon kan komma ut när hon känner sig bättre o få säg till om hon behöver nått...för visst måste man va pedagogisk när de e me ynglingar man har att göra...hon får gå hem senare...flickebarnet mådde kass !

dagens elle vi kanske ska klassa de som årets praoförsvinnande...man ska inte säg för mycke för året e inte slut ännu...efter jobbet e de ja som däckar i min egen soffa...efter de e de emma o ja som går till optikern ännu en gång...nya glasses hämtas nej jag gillar inte skiten...jag känner de mer som ett tvång ! jag hoppas för allt i världen att jag o linserna blir vänner...jag får personlig hjälp man tackar för de lixom...jag o emma som numera e stammisar på darins går dit o fördriver lite tid...de e då de upptäcks att min mobil inte utger något ljud vid ringning alternativ meddelande...jag har visserligen misstänkt detta sen igår men har då trott att de e för att ja har vatt för trött för o höra lixom...men nej ja stormar in i telenor butiken...där e killen som käkar på fantasi...jag får hjälp o de e inte ja som rört runt i inställningar för sanningen e den att de e nått fel me högtalaren...o denna gången ha ja inte ens gjort nått...o snyggve lånetelefonen har man fått...då jag bortönskade jättemobilen albert ! men jag blit sjukt irreterad i nån blandning av stirr när inte alla mina kontakter e på simmet...fan här e ja me en okomplett telefonbok...okej livet går inte under men detta kan vara i 2-4 veckor...

nej nu ska ja iväg o va lite social live...elle de e idol o ja kanske somnar men de e sånt som händer...

över o ut !

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: