Mie

2008-10-09
21:40:34

jag hos optikern...frågar man får man inget veta !
idag e dagen vi klassar som torsdag...förstår aldrig var veckorna tar vägen...men jag e inte negativ...ljuset i tunneln e lite långt bort...hmm typ 20 dagar elle nått men då e ja så kallat långledig i 2 dagar ! men de e inte bara mörker för de e kul på jobbet för de mesta...idag har vi övat lite på o slåss o de e ju aldrig fel...första morronblicken kunde ja lika gärna sluppit...de e jobb mellan 4.30-13.00...allmänt lagom idag...o då tänkte ja passa på o plugga lite egen-kontroll ala anticimex...misstag verkligen ett misstag...va ja inte pittögd innan så va ju chansen inte mindre att ja blev de...men i alla fall efter jobbet va de ja som skulle bege mej till optikern...där vid en grön skylt lixom ! mycke trevlig optiker lixom...o de e ju inte så ja blir förvånad när diagnosen e "på gränsen till att inte få köra bil..." den har man väl hört förr...när en optiker säger ojoj...då undrar man ju självklart om man e onormal...rent mänskligt vill han ju inte säg de trots att de inte verkade va helt normalt...jag trixar om att jag satsar på linser...ser mej själv lite som en nörd i glasses...nästa gång ska vi se om jag kan bli upplärd till linser...jag tror ja e ett problembarn men de ska bli med en stor ansträning jag ska lära mig...för annars e de ju glasögon på heltid...o när ja ska ha nått ja inte gillar så kommer de inte innebära helttid...verkligheten kommer att se annorlunda ut har jag förstått...jag o optikermannen går o kollar rundor litegrann 4 par får ja me mej hem...men jissus hmm ja e kluven...de få nog bli ett återbesök redan imorron...o en fråga jag vet att alla med mig vill veta...varför har alla i glasögonaffärer glasögon ?! e de fejk ?! nej faktiskt inte optikern säger att alla har faktiskt behov av glasögonen...nu slippe ja gå sömnlös nu vet jag !

jag får värsta skräckexemplet att linserna kan växa fast i ögat om man blir förkyld gissa om ja kommer följa reglerna...nehe nog snack om den där förbannade synen...kvällen har tillbringats på gymmet med mina kära vänner...emma, elin o kosan ! vi har slagits under överbevakade omständigheter...joda så att svettiga blev vi helt godkända...inte nog me träning allt för att kombinera de mesta...jag o sjöbeck ska kontrollera kidsen på simskolan...de e i skolsyfte o jag ser verkligen fram emot det...om ja skulle kunna få hälsa på ett dagis med...o herregud  jag o kidsen vilken bra kombination !

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: