Mie

2008-09-01
21:37:18

öppet 24/7
o så va de måndag igen...en ny vecka ! börjar inte bra nånstans klockan ringer o väcker mej i nån bra dröm...jag känner hur hela jag e irreterad över den inträffande alarmsignalen...finns ju ingen tid att somna om...så de e bara o masa sig upp för o befinna sig på jobbet i tid ! när alla förklädena e som i en knut blir man ju inte dirre gladare...men men de e ju bara o försöka va glad i alla fall...de e ju ingen annan som kan hjälpa att ja va tvungen o jobba ! 05,30 inkommer min första kund...en kutryggad tant i 100-årsåldern...tanten vars hund jag fått fånga in en morron för ett tag sen...jag hoppades inte på en repris så dax på morronen...hon börjar med att gå fram till frukostbuffèn o inspektera bullarna...går fram till mej i kassan o frågar om dom släta bullarna e frallor...svar nej ! men hon vill ha dom ändå...frågar vad dom kostar...8kr/st...hon lägger fram 70 kr o säger att hon vill ha för alla pengarna...jag förklarar att jag bara har 5 st o de blir 40 kr...då frågar tantan om inte pengarna räcker...jag försöker förklara för henne att jag inte har så många bullar för alla pengarna men att ja kan lägga ner nåt mer om hon vill...hon e trög men till slut e hon ute ur huset !

för övrigt har de gått bra på jobbet...o bossen ha många bra sidor...idag framkom dom ordentligt...jag bad om lite skinka o köttbullar...vi får de vi vill ha...nya förkläden de tackar vi för slipper man stå i blindo på morronen ! inte bara förkläde nej nej nu ska de investeras i jackor ! okej att de kommer att bli ett tryck på dom...men men jackorna vi fick testa såg helt okej ut ! o ja o elin kom på att de e nog inte ens värt o fråga om vi kan hoppa reklamtrycket...

när man väl e hemma startars tjenare kungen en fantastisk film me bra musik ! somnar lite...vuxenpoängen klingar in jag tvättar ! hjälper louise me plastpåse runt benet...dax för tvättrunda nummer 2...där står jag o lyssnar på winnerbäck i min egna värld...helt plötsligt kommer nån in...man blir ju mörkrädd de e ingen som ska kunna komma in om inte...fastighetskötaren nemen tjenare per-åke här står ja o hänger tvätt me mitt sköljmedel ogömt ! han e på rundvisning me mina nya grannar...jag visat funktioner på diverse maskiner...sköljmedlet som för övrigt e helt förbjudet att andvändas i maskinerna kommenteras inte ! men jag väntar på lappen i brevlådan...

annars e lägenheten i ett bättre skick :) försökte få iväg ett paket till bredbandsbolaget...men nej de gick ju inte o posta på posten va fan ?! man ska kilometer långt iväg...jaja de blir en annan dags projekt...hjälper emma lite på jobbet...sen e de ja som glider runt på 8 hjul...hamnar i solariet...duschen...maxi o nu e man här...ikväll e de jag...filip & fredrik med besök av lasse berghagen de kan bli en spexad kväll :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: