Mie

2008-09-09
22:42:09

tillbaka i bloggvärlden...efter en vit helg...studier o helt sjukt rolig kund !
nu e ja tillbaka till bloggen igen...helt enkelt inte vatt nån tid att spexa rundor på blogg.se...

helgen har gått i alkholens vita sidor...vilket innebär en helt nykter helg...en helg som va helt oplanerad med endast jobb på schemat...blev en fylld helg i alla fall...chill på balkongen i lördags...lite länge kanske men de va najs me sällskap av grannarna ! grannsämjan e på topp o jag gillar läget här på kapellgatan :) inte i säng förrän 2...o så skulle man upp 5,27...o eftersom jag har telefonen på så ringer de o håller på nästan hela natten...men men man fick ju sova lite i alla fall :)

jobbet i helgen ha vatt fullspäckat...söndagen tillbringar jag med min tvätt o film med grannarna !

måndag skrivet i almenackan igår...inte vilken måndag som helst...dagen då jag går från icke studerande till studerande...man ska bli interliggent lixom :) hann lixom inte me så mycke studier igår...men ja ha räckat läget o ja känner att jag har en del interliggenta i min omgivning som kan de där me mina studier :) har ju lånat en bok...o jag som inte vill va nån dålig låntagare ringer till biblioteket o frågar om ja får låna om boken...men nej de får man inte ...jag frågar vad de kostar me böter...o inser att jag skiter i vilket böterna får jag ta...boken måste ja ha...de förklarar ja för tantan i luren me...va ska man göra ?! ja va i alla fall ärlig...men nu e sidorna kopierade o biblioteket kan se att deras bok redan e återlämnad imorgon !

dagen till ära e de jag som har en arbetstid på 10 timmar...9-19...denna arbetstid pga...10 st...25 personers smörgåstårtor...i 7 timmar stod ja o fixade ihop o dekorerade ! även 14 landgångar eller de blev ju 15 eftersom jag e mer eller mindre förvirrad...de e mer regel än undantag att förvirring slår till...faktiskt lite jobbigt ibland...frågar emma hur många landgångar o ändå gör ja en för mycke...jag vet inte om ja kommer att drömma mardrömmar om smörgåstårtor i natt...de skulle ju inte förvåna mej...efter att de hela va klart va de jag som flög ut till serveringen o hjälpte sara o stänga...o som om de e meningen att ja ska träffa dom mest annorlunda kunderna lyckas jag få kvinnan som drar sin livshistoria sådär på 5 minuter me mej...jag hoppas verkligen på ett återbesök av henne...kvinnan har samma lugna tonläge under hela konversationen...

kund: - hej...jag skulle vilja ha en såndär kakkladd...elle va heter de choklad ?!
jag: - vill du ha en kladdkaka  ?!
kund: - ja precis...


jag tar en bit kladdkaka i en påse...

kund: - nej nej jag vill ha hela...jag har verkligen något stort att fira !
jag: - jaha...vad kan de vara ?! (förväntar mej nån form av svar...men nej bara en blick)...hmm kan de va nån bröllopsdag kanske ?!
kund: - ja de e 30-årig bröllopsdag...du skulle bara veta hur jag har haft det...30 hemska år...du tog väl 5 bitar ?!
jag: - aha hmm...okej...nej de blev 6 bitar !
kund: - o jaha va bra...då ska min son...min yngsta på 17 år få 2 bitar...min äldsta han e 28år...
jag: - aha men de blir ju bra...
kund: - ja så ha ja haft en stroke me...för 3 år sen kunde jag varken gå elle prata...
jag: - oj men va bra att du kan de nu !
kund: - ja o så ha ja precis vatt o köpt en skeppshult cykel...en gul ville jag ha men han i affären sa att de va modernt me vit...så de fick ja ta...o de e min första egna skeppshult cykel...jag har fått ärva av min man innan...
jag: - mhmm..va bra för dej !
kund: - jag skulle vilja ha en kanelbulle...o hmm bara vanligt vatten...
jag: - okej...vatten hittar du i juiceapparaten där borta...
kund: - i juiceapparaten...kanske skulle ja ha jucie istället...eller jag vet inte ?! nej de e väl bättre me vatten ?! jag e så törstig !
jag: - mm jo vatten e ju bättre !

efter en stund...

kund: - toaletten...toaletten var har ni den ?!

nu har hon varit på toa...o fikat färdigt...råstirrar o e på väg ut o plötsligt stannar hon upp o vänder...

kund: - förresten jag ska få ett eget konto idag...
jag: - jaha...okej va bra !
kund: - ja för ja ha aldrig haft ett eget konto innan...men nu ska min faster som e 90 år skriva testamente...så då behöver jag ha ett eget konto...de har jag aldrig fått för min man...han tog mej bara för pengarna...

hon e på väg ut...jag hälsar henne välkommen tillbaka...hon säger att de kommer hon verkligen att göra...

kvinnan ändrar verkligen inte tonläge på hela tiden...detta e verkligen framtidens stammis får jag hoppas...de kommer ge oss väldgt kul på jobbet...både sally o autwitch hade legat i lä alltså !

nehe nu ska ja återgå till studierna...o sen tror ja min säng väntar...

Kommentarer:
#1: Johanna (Fantasi)

2008-09-10 @ 11:49:41
#2: Johanna (Fantasi)

de dras verkligen till oss... det är konstigt att ett ställe kan få alla udda kunder.kanske för att de ligger nära resecentrum? i alla fall, jag gillar de.. hoppas hon återkommer snart !!! :)

2008-09-10 @ 11:51:27
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: