Mie

2008-09-30
23:04:46

"vill inte ha så mycke vispegrädde"
de finns så sjukt mycke lustiga kunder...jag kan mest kategorisera som tröga...shit ibland blir de bara för mycke o där står man o tror att psyket ligger nån meter bort med skrattet i strupen...

kommer in en tjej inte en helt främmande...kan kalla stamkund när de gäller tårtor ska nåt firas sk de va en tårta...de e just därför ja inte kan förstå varför människan aldrig lär sig...

kund: - jag skulle vilja beställa en tårta har du en bok jag kan kolla i ?!
jag: - okej...ja de har ja men den e ganska sönder...

hon funderar o bläddrar fram o tillbaka i den sjukt söndriga pärmen...

jag: - e de nåt speciellt du söker ?!
kund: - ja alltså de e till min födelsdedag !

okej födelsedag...du gjorde de genast mycke enklare...självklart ska den klassiska frågan om vad tårtan innehåller kommer...okej att vi har bilder på tårtor men innehållet kan man ju inte direkt se på utsidan...

jag: - hmm...jag vet inte antagligen e de princess eller mousse...
kund: - jaha hmm men ja vill ja som den...
jag: - menar du att du vill ha princess ?!
kund: - mm men du jag vill inte ha så mycke vispegrädde...(lägg märket till uttrycknaden för vispgrädde)
jag: - okej...men då kanske du vill ha med mousse istället ?!
kund: - hmm...alltså med mindre vispegrädde...
jag: - alltså om du beställer med mousse e de ju ingen grädde...eller de e ju smaksatt grädde så de smakar ju inte grädde...
kund: - för du vet mina vänninor tycker inte om för mycke grädde...

äntligen kommer hon fram till att mousse e kanske grejen...då ska de va hjärtan o fyrkanter...o foton...vissa kunder fixar de på 2 minuter andra ska ta halva sin arbetsdag...

annars ha de vatt sådär lagom mycke stress...lite idol...o en prommis på de...förresten så ogillar jag vädret starkt fan de e ju värsta regn o skit !

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: