Mie

2009-02-13
23:12:02

fredagen den 13
är de inte dömt att misslyckas denna dagen...men nej de ha gått fint...förtutom att emma trampade på en sopborste o fick skaftet i huvudet...jag tappade en bakelse på telefonen...gör chokladmjölk när de ska va caffe latte...men de e ilandsproblem eller ja de va ju lite synd om emma...de finns saker som ha vatt tyngre o verkligen jobbigare...

jobb dagen till ära 6-16,15...ja o emma kör morronpasset...vår så kallade lista blir dödsdömd...o praon kommer en timme för sent...fan jag orkar snart inte me o va barnvakt mer...nu kommer helgen o med helgen kommer barnvaktsledigheten! istället e de 9 smörgåstårtor...joda så att...man ska inte klaga! o imorron e de ju allmänt känt att de e alla hjärtans dag...vi kan ju mer eller mindre kalla det ångestdagen...dagen man egentligen bara har för att sälja...men så fyller chefens kotte 2 år så självklart ska vi sälja massa hjärtan för henne :) på tal om födelsedagar...louise fyller sjukt gammal idag o på söndag fyller eddie the man 3 år...

i telefonen med mamma:

mamma: - o jasså louise fyller år idag...
jag: - mm precis...
mamma: - jaha men va fyller hon 22 år?
jag: - nej inte 22 år hon e ju ett år yngre än mej...
mamma: - ja men du fyller ju 23!
jag: - va?! nej du har sagt att ja e född 87...

okej men vem vet jag kanske ändå fyller 23...ha inte ens mamma riktigt koll så vet man ju inte riktigt...men jag litar på att jag e en 87a...ja få fråga igen o e de tveksamheter då kanske ja ändå e lite äldre :P

kvällen till ära va de födelsedaxmidda oss louise...ja hänger me majsan o helle på spexade äventyr o när vi hamnar utanför huset får vi hjälpa grannarna o starta bilen me startkabler eller nått sånt...jag fattar mest ingenting...avancerade grejer de där...de blev en tidigkväll för mej...sjukt trött e va ja e...så in i bingen...imon e de jobb igen o som sagt alla hjärtans dag...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: