Mie

2009-02-09
22:21:45

hej o välkommen till förskolan!
helgen e slut o man e tillbaka i verkligheten eller rättare sagt man fortsätter i verkligheten...

en dag som börjar med rihanna...jag har kommit på att de e inte lönt o plåga sig själv med jobbiga alarmsignaler man blir typ bara irreterad så de e lika bra o vakna till nån bra musik...hamnar på jobbet 4,45...där jag träffar min kollega bg...o efter fest kommer samtalen...men man får faktiskt jobba lite me så man inte blir helt efter...

lördagens toalettsamtal mie & bg...vi har alltid en förmåga att va sjukt seriösa på dessa annorlunda samtal...

- alltså bg de e så här stopp...eller nej vattnet segar när de ska rinna ner...ska abk fixa de till mig eller ska jag behöva fixa de själv...?!
- mie de där e inte ditt ansvar!

ibland e bg klok trots sin unga ålder!

dagen på jobbet har flytit på o auswitch ha ju sjävklart vatt på besök...o vi ha fått ännu en ny praoelev o alltid e de nån ny speciell egenskap man märker...så här kan man bli överlämnad om man är 15 år o ska va ute på praktik...

killen kommer in med sin mamma...hon presenterar honom...frågar om tider o lite sånt...o eftersom jag ska lugna mamman så ger ja henne ett visitkort hennes son e ju trots allt bara 15 år de kan ju va lite svårt o lämna ifrån sig sina barn i den åldern...hon förklarar att han har lite kalaspuffar o en macka med sig...gulligt?! nja som sagt han är 15 år o ska ju va på ett cafè o prao men jag förklarar ju lite att vi har kanske inte kalaspuffar men cornflakes o yoggi o diverse frukostprofukter...oj nu missade jag ju o fråga om de skulle va nån speciell allergikost...för de vet man ju inte om hans mamma har informerat han om...mamman skulle hämta sin son när han har slutat för dagen o eftersom arbetsdagen kan bli kortare får han ju ringa efter mamma...då e ju en mycket viktig fråga får han låna telefonen på plats?!...men i alla fall jag tror hon kände sig säker o hoppade inskolningen..."nu lämnar jag över honom i dina händer..." jag lovar att jag ska ta väl hand om din 3-åring eller oj förlåt han va visst 15 år...

för helvete släpp taget! jag tror ju inte ens han kan hämta varor själv efter den presentationen o ännu mindre om han nånsin knäckt ett ägg i sitt liv...så de e ju bäst man frågar men visst de hade han ju gjort...ibland sker under! hoppas de blir lite grabb av den lillkillen när han e klar hos oss...

så denna veckan ser de ut som man ännu en gång byter yrkesroll...jag behöver ju knappt nån utbildning om ja skulle vilja jobba på en förskola...jag har ju livserfarenheten...så handledare mie får väl nästan lära sig dricka kaffe för de ha ja sett att dom gör på förskolan...

jag släpper taget om lillkillen o lämnar över honom i emma o elins händer springer till apoteket för att bunkar upp ibumetin förrådet...de va ju trots allt personalfest i lördags...sen e de hem o tvätta o lite häng me mina grannar o chill me doris...lite powernap emellanåt...o kvällen till ära kryper halsonten på men träning va redan inplanerat så lite seriös träning blir de allt :) beach 2oo9 o humleslingan e satsningen!

ska man orka me o ta hand om kunder...varor...baguetter o barn imorron kanske de e bäst om man kryper under täcket...eller nej fan ja ha ju inga sängkläder på sjukt drygt men de e bara o klä på täcket o kuddarna innan ja sover...

över o ut! fint ska de va...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: