Mie

2009-01-02
20:17:32

i mitt eget i-landsproblem...när ja ramlar in i kund o inte hittar min lins...
nyår va en trevlig afton...de va 3-rätters o grejer...sen va de dax o gå ut kylan e ju inte lite hård...själv e ja ju lite negativ mot champange o tar hellre en cider men självklart ska man hålla en champange i handen vem säger att man själv behöver dricka lixom...efterfest hos axhem där ja kunde nickat o somnat hur som o när som...men ja lyckades hamna på kapellgatan en trappa upp dax för efterfest nummer 2...ja va dock mycke oaktiv o de hela slutade med att jag trodde ja skulle kolla på film vilket mer elle mindre slutade me stängda ögon...så gårdagen bjöd på sovning...sjukt när man väl e ledig sover man bara...bra start på 2oo9 lixom...de e ju mitt nyårslöfte att sova mer...man e ju inte sen på att uppfylla de hela sen att ja råkar bryta kvällsgränsen kan man bara sopa under mattan...

idag va de jobb 4.45-15.45...lite övertid o sånt trevligt i ett lixom...o sally har verkligen vatt som en magnet idag...först möter vi denna kvinna på jobbet där hon fikar...sen möts vi på MQ där hon glatt visar upp sitt nyinköpta linne...o tro i tusan inte att hon e på bunna där ja o bg käkar...o de e ju inte så att de e fullt på stället men joda så att vi får mycke riktigt en bordskamrat...nej men de e väl chill snart känner ja att vi lika gärna kan börja med kundmiddagar i hemmet lixom...

jag o mina klantighetsproblem...i all hast i kurvan ut från bageriet e de ja som halkar i en kaffefläck som nån klant spillt på golvet o ja ramlar in i en kund...joda så att ja får ber om ursäkt o tycka de e allmänt pinsamt...hon frågar hur de gick på engelska dessutom o jo hon räddade mer elle mindre hela situationen ja slapp ju ligga på golvet o akuten slapp ju besökas...så jo de e okej att du snodde me dej ett ägg en gång på frullen...de e ju också en historia när vi hittade hennes bortappade handväska o när vi ska se om vi kan hitta ett leg eller nått så vi kan luska ut vems väskan e hittar vi ett hårdkokt ägg...men hon e numera förlåten!

o inte nog me att ja inte kan stå upp på benen...min lins till ögat e inte försvunnen eller jo i ögat men ja hittar inte den...de e ju inte så att linsen e stor men de e ju fan inte ögat heller...ja får ringa rundor o sjukvårdsupplysningen va nära på att få sig ett samtal...men frida räddade hela situationen...där satt linsen klämd under ögonlocket hur de nu kan göra de...men man e ju inte förvåna...ja tror att de där me ögonen e inte riktigt min starka sida...

man ska inte klaga de e ju bara helt kanske inte vanliga men de e i-landsproblem som man får ta lixom

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: