Mie

2009-03-16
21:49:56

hos tandläkaren...när man ska tolka både de ena o de andra!
idag började dagen lagom för tidigt de e måndag o vad mer kan man säga...

lördagens festligheter va ju spexade o som vanligt kommer man hem på tokförsent...vid 4-tiden staplar man in i 0003...vaknar av att emma ringer o klockan e halv tio...tvn e på o ja ligger upp o ner i sängen me kvällens outfit...joda så att fråga mej inte...men ja kollade väl antagligen på tv...söndagens planer va nova lund...o joda så att visst blev de lite shopping as usual...man behöver ju alltid lite nytänkande i gadroben tänker jag :) kvällen bjuder på våfflor...tvätt o skräckfilm!




ny vecka på jobbet...o när praoelev nummer 3 stegar in genom dörren o klockan bara hunnit bli 6...kan ja ju inte bli annat än sjukt trött...de e dagisverksamhet på företaget...

kundkonversation...

- hur mycke kostar en sallad ?!
- 55 kr...
- men ni har väl höjt priset ?!
- mm ja de har vi...kostade 50 kr innan...
- hmm nej men då tar jag en kanelbulle...


från lunch till fika eller nått...

efter jobbet e de jag som avancerar till tandläkaren...eller nej eftersom jag totalt glömt bort o leta upp var tandläkaren liggar e bg en snäll chaffis till mej :) jag hamnar på rätt ställe...men jag fattar ju knappt var jag ska...hittar o träffar tandisen på plats...o ni vet när man träffar människor som ska på något sätt ansvara för något som gäller en själv men som man har mindre koll på...då får man ju dirre bra eller dålig feeling...får sådär halvbra...men jag tänker va fan de blir väl bra...hamnar i ett sånt där normalt tandläkarum...måste säg att jag saknar karlshamns tandläkare där toy story planchen hänger i taket...en kvinna som inte presenterar sig börjar prata om nått formulär...de e nån blandning av polska/ryska/svenska o tandläkarspråket som ska tolkas...herregud tänker jag när frågor som hjärt o kärloperationer och graviditet kommer fram...e de tandläkaren jag hamnat oss...vilket senare framkommer att ja de e verkligen där jag hamnar...alla mina tänder ska räknas då konversationen mellan mej o hon som kollar mina tänder e helt oförstålig...hon pratar om a4 o a3...jag tänker de där e papperstorlekar...o helt plötsligt saknas de massa tänder i min mun...

"när du ett barn...immpererade du?"

de va kanske inte exakt så hon uttryckte sig...men jag fattade inte o fick fråga...va de va hon ville säga va om jag dragit ut tänder när ja va liten...o visst de va ju helt rätt man har ju för liten mun för alla dessa bissingar...o när hon ska förklara om mina visdomständer blir ja ju rädd...om jag förstod henne rätt kommer min ena tand inte kunna komma upp för de e en annan i vägen...och om de blir besvär får ja operera väck skiten...o ja vet inte hur många gånger hon säger att ja ska slappna av...lätt o slappna av när de står nån me 2 pinnar i munnen o pratar tandläkarspråk o man fattar ingenting...

innan jag lämnar lokalen ber jag om en ny tandläkare...jobbigt o inte förstå vad som händer...jag e normalt sett inte rädd för tandläkaren...men efter de här börjar ja tveka...de e inte de att hon bryter på 4 språk utan de e de att kommunikationen mellan oss e noll...de känns som jag e en maskin o hon säger massa bokstäver o siffror till kvinnan vid datorn...

städning...powernap på de...o nästa kroppsliga fel ska undersökas...ögonen! konstaterat att blir man ljuskänslig har de gått för långt o de e ganska allvarligt...mina ögon har inga ärr längre...men dom e lite små...o ska få special linser...joda så att de e bara o vänta o se...att man inte kan va normal nån gång...

träning o en runda på de...

över o ut världen!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: