Mie

2010-08-27
23:16:35

intressant fall rent medicinskt sätt...
tiden går fortare än vanligt tycker jag...de e därför jag aldrig hinner blogga...de e en prioriteringsgrej...nu e de sova som står åt sidan något jag ändå kommer göra alldeles för mycket när ja dör...

jag känner att jag e inom sjukvården igen...de e snart september o de lyser blodprov o röntgen...i lördags natt va de akuten igen...men denna gången va inte jag den drabbade...ibland har man tur! jag o filip slussar en mamma o hennes son till akuten klockan 3 på natten...kotten hade ramlat ner från en hög säng o såg lagom svullen ut i ansiktet...o så råkar hon just träffa på oss...tur för henne kan man tycka! filip bär kotten o jag håller mamman i handen...de e inte alltid lätt men kotten kommer in på akuten förmodligen med en sprucken läpp o fläskläpp...

annars har veckan varit lugn...förutom idag då de blev lite action i livet igen...upp klockan 9,27 trots sovmorron till 13...jag försöker få de att se ut som att jag e aktiviteten själv...sanningen va den att jag hade mycket vuxengrejer att ta tag i helt enkelt...när de lixom hamnar ett felbifogat inkassobrev innanför mina väggar måste de redigeras snabbt känner jag! vuxenpoängen trillar in o jag inser att jag genast inte har gjort några som helst fel! efter att disken e diskad o tvätten e viken så e de minsann jag som tar stan i egna händer...apoteket för diverse host o halsproblem...värdinnan på apoteket säger att jag bör uppsöka läkare...jag tänker säger en kunnig människa detta så e de väl bäst o lyda hennes ord...sagt och gjort jag ringer vårdcentralen o får en tid...vilket sverige vi lever i!efter några minuters försening ankommer min läkare...

- magnus marie!

hjälp tänker jag...men visst detta e inte första gången jag hamnar i situationer där inte alltid språkkommunikationen är den mest självklara...jag följer snällt med till undersökningslokalen...hej o hå! inte nog med hostproblem ansiktsförlamningen e i sin verkan...jag förklarar om båda mina problem för man vet ju inte hon kanske har nån mirakellösning...jag blir studerad mycket länge o väl...

- du e mycket intressant fall...medicinskt sätt...inte alls vanligt!

ännu en gång får jag en klassisk "du e inte normal men de e inget farligt...o vi vet inte vad de e för fel o tänker inte göra nåt åt det" jag tänker jag har inte ork att diskutera de hela...hon springer ut o stirrar efter ett stetoskop...lungorna va som vanligt exemplariska...blodprovet va likaså...syresättning 100 %...halsprov bra...i vanlig ordning e de för bra för o va sant...hostmedicin utskriven tas 3 gånger om dagen men endast vid behov...tack du! läkarflaskan som ser lagom läskig ut står i kylen...medicinen är alltså i flytande form...där fick man för att man lärde sig svälja tabletter i ung ålder...men de e väl bara att tänka där ligger 15 ml snaps o de sköljs lätt ner med en annan dryck...

kvällen har tillbringats på bbq med mina kära kollegor...jag kände mig som en lärare o saknade mina närvarolista på mina 13 kollegor...de va en exelent måltid i vanlig ordning mycket trevligt :)

samlingsplats fantasi

fint ska de va :)

 



Kommentar:
#1: Alva

Jag måste säga att jag verkligen diggar din blogg. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-05-08 @ 21:07:34
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: