Mie

2010-08-06
22:24:39

jag slutar aldrig att förvånas...
...vårt F har fått en liten följetång i bloggen...när han gör och säger saker som e helt utanför det jag inte ens skulle kunna komma på...han har slutat o förvåna mig de dyker upp något nytt hela tiden...dagen till ära hade han fått en lista på saker han skulle göra...något som känns väldigt smidigt...man tänker då sköter han väl sig själv...nej så enkelt kan de inte bli...

det står torka av vaskar o kranar på lappen...

- du vad betyda vask?!

pedagogisk som man e går man o visar hur en vask ser ut o i samma stund förklarar jag vilka städredskap som man ska använda för att få bästa möjlig effekt på städandet...det verkar som jag ligger i lä när de gäller geniala idèer på vaskstädning...

- du ska ja inte hämta du vet den på toan?!
- va?!
- ja du vet den borsten!
- borsten?!
- ja du vet!
- va nej de kan du inte använda för detta!!!!!

jag faller i chock o vet inte vad jag ska säga men att tro att toalettborsten används för handfatet slår de flesta gränser...tur de hann stoppas i tid...undra om han någinsin får hjälpa till med städningen hemma...men killen har inte bara fått testa på städning...chokladbollar e ju ett mycket populärt projekt...o eftersom jag vill va trevlig o något social mot killen så frågar jag han om han tycker det e kul?!

- o vet inte va ja ska säga!
- du tycker inte de e kul?!
- hmm jo nee...elle du vet de känns konstigt i händerna när jag gör så här...
han menar när han tar i smeten...
- men du vet när ja gör så här e de bättre...
han menar när han rullar i pärlsocker...

en lagom utvecklad förklaring om hur de känns att rulla chokladbollar...

i glädjestund berättar han att det är skönt idag för de e hans sista dag...något han missförstått då han har en hel vecka kvar...något han bli mycket besviken över då han e trött o behöver vila innan skolan börjar...

för övrigt har jag haft min sista vikariedag på kontoret...något som kommer att göra att mitt liv kommer förhoppningsvis bli något mer socialt...jag kommer att slippa fundera på om scan kommer att få deras frukostfika eller inte...jag kommer helt enkelt tömma lite överdriven information ur hjärnan...

helgen kommer tillbringas i tivoliparken med alla barnen :) väldigt välkomna! (o nej jag e inte en av glassarna som går omkring o ser glassiga ut ;) ) något man inte ska glömma är att mitt liv kanske innehåller 75% jobb men jag har annat för mig med ibland...lördag kväll kommer att gå i festens tecken e man glad eller e man lycklig något blandat tror jag :)

ett litet festinslag för att förladda inför nästa veckas festlighet i 0001 :)




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: