Mie

2010-08-16
21:46:41

lördagsöndagmåndag
hej o hå säger jag...

lördag e onyttighetensdag...en dag man jobbar på om man vill sunda upp sitt liv lite...annars ses det mest som ett gyllene tillfälle att dricka något gott i goda vänners lag...e man ung kallar man det fest är man äldre kan jag tänka mig att man försöker få det att låta som "ta ett glas vin över maten"...i slutänden finns det ändå bara ett mål oavsett alternativ på uttryck...man ska helt enkelt få en trevlig kväll :) kanske inte nyttig men trevlig! man lixom får för sig att äta mat mitt i natten o komma i säng på tok för sent...inte något jag e negativ...tvärtom positiviteten strålar kring lördag...

söndag...en dag man lätt kan känna att kraften inte e total liksom hälsotillståndet...men så tänker man va de verkligen värt de här o 95% av gångerna tänker man klart de va värt...kolla bilderna i kameran tänk efter visst va de sjukt kul...söndag alltså rättighetens slappardag...har man tur e de inget arbete som väntar! istället kan man ta de chilll hela dagen helst inte ensam...de blir lite tråkigare då! man sover fram o tillbaka hela dagen...intar en del fanta o känner sig egentligen inte nyttig nånstans...men de kommer en måndag...

måndag e dagen då vi börjar om livet...e sundare än någonsin...aktiviteten e hög! helst ska man springa en runda...åka inlines...cykla...träna eller nån annan form av rörelseaktivitet! man tänker efter ännu en gång...jag laddar tills nästa lördag nu e de okej o försätta med de osunda vanorna!

måndagsbeteendet får gärna upprepas i veckan...desto mer desto bättre samvete :)

djupare än så här blir jag inte ikväll...jag slänger in handduken efter att tvätten e i lägenheten...sund måndag som sagt!


Kommentar:
#1: Elin

Livets cykel helt enkelt..det är bara att njuta och vara glad för det man har..

2010-08-16 @ 22:11:11
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: