Mie

2010-02-24
21:32:02

näStAn PErfekT
jag har gjort det igen...besökt den där akuten...men denna gången med ett förbesök på vårdcentralen...o så blev man slussad med akutremiss...jag som egentligen inte ville till akuten...känslan av att känna att någon inte riktigt tror på det man säger...o att bara va i vägen kan ibland va värre än själv sjukgrejen i sig...men när hela ansiktet sover har man ju inte direkt något val...akuten 6 timmar igår...de e ju inte direkt spexat o dessutom va ja tvungen o ha en vit sjukhusgrej...jag såg ju ut som läkaren själv...lyckades för en gång skull träffa en läkare som verkade bry sig! han va sjukt ingående..."de där e inte normalt o så ska du inte behöva ha det"...tack fjärde gången kanske de äntligen lyckas...blev uppskickad till tror det eller ej men denna gången 104 granne till min gamla avdelning...o denna gången va de inte snack om permision över natten...de va bara o acceptera...o de va faktiskt mer chill än vad jag trodde o sova på sjukan...

i-landsproblem 1 fattade inte hur man släckte lampan...okej dom hade sagt att ring på signalknappen om de e nåt men de kändes lite överdrivet...blundar man så blir de ju mörkt...

i-landsproblem 2 kl.6 ska de va blodprov o blodtryck...går hellre till jobbet kl.4,45 än o väcks så...

i-landsproblem 3 min rumskamrat karin 90+ behövde hjälp med allt den stackars damen var mycket tacksam för allt...men kl7 skulle dom spöka upp henne o tända hela rummet...jag ger upp de e nog dax o gå upp!

men jag kan inte påstå att jag e negativ till en säng med fjärrkontroll...istället har jag en liten synpunkt angående de tunna täckena jag frös nästan i fullmundering...annars e personalen trevlig nästan alla i alla fall :) de ska serveras mat titt som tätt...man ha full service bara man trycker på en knapp...men tacka vet jag hemmet på kapellgatan :)

de e ju inte det att jag blir överstressad på stället...kl.8 frukost...o jag e verkligen känslig...men lyckas jag inte få en macka med ost...något jag inte tycker om...o så körsbärsdryck som jag mer eller  mindre e allergisk emot...efter frukost tar jag mig tillbaka till min fjärrstyrda säng...datorn e guld värd o ja kollar på OC :) sen har ja utvecklat mitt intresse för olika patianter...jag vill inte påstå att jag va bra men de kallas tidsfördriv...lunch...chill i soffan...o plötsligt vid kl.15 då får jag träffa experternas expert...där ska man va iklädd endast underkläder o de ska testas de ena med det andra...o sen får jag göra nåt så spännande som spruta i ryggen...4 stick sen har dom ett blodprov me...nu ska dom följa upp mig o se va dom händer...de krävs antagligen att man e tjatig!

snart hoppas jag att jag e tillbaka i gamet igen...nu e de mest jobbig huvudvärk...o jävla illamående sen gör ju ryggen sjukt ont me...de kallas biverkning av en lumbalpunktion...


Kommentarer:
#1: Maja

Bra Mie att du tar tag i det. För du såg inte allt för kry ut i tisdags. Hoppas dom kommer fram till ngt nu och kan hjälpa dig med detta. Kram/ Maja

2010-02-24 @ 21:43:03
#2: Malin

krya på dej vännen!

2010-02-24 @ 21:52:18
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: